vasárnap, december 16, 2012

Könnyű: Uszoda extrával

Uszodai kikapcsolódás ebben a ködös, olvadós időben:
  • Fekvenyomás: 5x65kg, 5x85kg, 5x105kg, 5x115kg, 5x125kg, 2x10x95kg
  • Szumó elemelés rúddal: 5x70kg, 5x120kg, 5x160kg, 5x180kg, 5x200kg, 2x10x130kg
  • 1 kör szauna
  • 60' úszás: gyors és hát váltakozva
  • 10 perc gyógyvizes punnyadás a kinti medencében
  • 2 kör szauna: közben tenyérdörzsike
A termi rész ismét csak magányosan és csendben telt, így kiválóan tudtam a gyakorlatokra koncentrálni.

Az elemelésnél minden 5-ös sorozat 5x1 ismétlést takar: fogást elenged, majd újrafog. Végül is azért deadlift, hogy holtpozícióról indítsunk: nulláról kezdve kell a legnagyobb erő. A szokottnál is könnyebben ment, pedig ismét emeltem a végső 5-ös sorozat súlyán 10kg-mal.
A Pável bácsi nem mond hülyeséget, amikor ajánlja a létrák után a 20 ismétléses, folyamatos végrehajtású szumó elemelést a golyókkal 1RM 25%-40%-ával. Novemberben elsején kezdtem a golyókkal és lám, a rudas emelésem lassan eléri 5 ismétléses vonalon a testsúlyom 2x-ét, miközben eddig összesen háromszor emeltem rúddal és mindannyiszor csak az utolsó két sorozat volt koncentrálósabb.

A elemelésben egyébként nem török hatalmas csúcsokra, célom, hogy a testsúlyom kétszeresével   tudjak magabiztosan 5 ismétlést végrehajtani. Ennyi nekem egyelőre bőven elég. Ettől már csak 10kg (bár így télen, a disznótorok és karácsony időszakában legyen 20kg) választ el.

Az uszodában a pályák kongtak az ürességtől, pedig a víz kellemes volt: nagyon frankót úsztam. A szaunában és a gyógyvíz-tanmedence részben ellenben nyomult a nép. A szaunában csak úgy öntögették a 31 gyógyfüves oldatot a kályhára, én azon a pénzen inkább csirkemellet vennék. Persze, ha már ingyen van, akkor potyáztam: sutyiban jóóóó nagyokat szívtam belőle, így a lejjebb ülők halként tátogtak a légüres térben...

Holnap hétfő és pihinap.

Nincsenek megjegyzések: