szombat, március 24, 2018

Súlylétrák (dupla)

Gyönyörű napsütéses idő, fagypont körüli hőmérséklettel. Sokan síelnek, a pályák még nem olvadnak. Éjszaka -5°C körülire hűl az idő, így bőven van lehetőség rendesen karbantartani őket. Kezelik is piszkosul, hiszen itt a húsvéti szünet, a falu még egyszer utoljára megtelik néppel. Aztán két hónap csend és hullaszag...
A mai meló:
  • Bemelegítés, gimnasztika: 10 perc
  • Kétkezes swing(@32+@36+@40): 3x(10 + 10 + 10), összesen 90 lendítés
  • Összetett duplagolyós gyakorlatsor(@20-@24 + @24-@28 + @28-@32):
    • 3 duplaclean
    • 3 duplamp
    • 3 duplaclean
    • 3-3 váltott kezes nyomás
    • 3 duplaclean
    • 3 létra, azaz 9 gyakorlatsor, összesen 81 felvétel, 27 nyomás és 27-27 váltott kezes nyomás
  • Köteles húzódzkodás + Fekvőtámasz a golyók fülén (emelt láb): 3x(5 + 5)
  • Panel-farmer + Szumó elemelés (@36-@40): 3x(40 lépcső + 10)
  • GridX + Nyújtások: 20 perc
  • Szauna: 15 perc kristályszauna, tóban úszás, melegvizes ücsörgés, forró zuhany
Ennyike. A duplagolyós gyakorlatkupacban alacsony golyópárral kezdtem és végig felemás golyókat használtam (az egyik mindig 4kg-mal nehezebb volt, mint a másik). Ez egyrészt kényszerűség, hiszen csak a @32-es és a @36-os golyókból van párom, másrészt direkt akartam valami nem egyforma terhelést a két oldal között. A három létrában próbáltam amúgy törekedni arra, hogy a végére egyforma terhelést kapjon a két oldal.
Jól lefárasztott, mert a felvételek azért adták az ívet (egy létrán belül 20-30 mp pihit tartottam a következő páros előtt). Meg is látszott ez a húzódzkodásban, hiszen a köteles húzonc főleg a karhajlítókra és az alkarra terhel. Így a szokásos 10 ismétlések helyett beértem 3x5 frankón végrehajtott húzódzkodással. Meg persze fekvővel. Ennél a párosnál, de különösen a fekvőnél nagyon lassú volt a végrehajtás, és szinte alig volt pihi az összesen 6 sorozat között. Minden izomrostot éreztem a karfeszítőkben és a mellizomban. Jó volt!
Az ucsó gyakorlatpáros elemelés volt panel-farmerrel. itt is minimális pihi volt a 6 sorozatnál, lihegtem is piszkosul.
Az egész belefért 50 percbe, így most kivételesen egy alaposabbat hengereztem, nem csak a szokásos rutint toltam le.
A végén persze az elmaradhatatlan egy környi szauna a hideg vizes tóban úszással.
TS: 97,9 kg

Sikerült beújítani egy @44-es és egy @48-as RKC golyót, amik a képek alapján (már megvettem, de csak képek és elmondás van róluk) nagyon jó állapotúak. Bő két hét múlva kapom a kezeim közé őket.
Régóta terveztem már ezt a fejlesztést, jó lesz ismét nyomkodni, swingelni, szakítani, evezni, hurcolászni, stb. ilyen nagy golyókkal.
A sajátjaimat már régebben eladogattam, mert egyrészt másra kellett a pénz (ennek esett áldozatául a @44-es RKC párosom), másrészt meg a @48-as kalapácslakkos Elite golyó volt. Igaz, hogy ez utóbbit felújítottam, de ugyanúgy festett lett a külseje, idővel pattogzik majd róla a festék. Azt meg nem szeretem, no meg a termekben sem díjazták, hogy álladóan sepregetni kellett edzés után a törmeléket. :-)
Így most lett két anyagában festett, jó minőségű nagy golyóm, ami 50 évig tuti ilyen állapotban is marad.

Holnap vasárnap.

Nincsenek megjegyzések: