szombat, december 06, 2008

Power-A - Tesztek rúddal és golyóval


Pont egy hete voltam utoljára teremben: szabályosan ki voltam már éhezve a súlyokra. Hiába, a tárcsák, rudak érintését nem lehet egy csapásra golyókra cserélni.
Ma főleg teljes test vonalon nyomultam, beiktatva egy felhúzásos tesztet:
  1. 3 Haskör: 3x(5 gyakorlat)x20 ismétlés + Bemelegítés + 5x20 swing (@24, @40)
  2. Felhúzás: Testsúly x 2 (195kg) 20 perces szintidő alatt 8+8+8+6+6+6+1 = 43db
  3. Döntött törzsű evezés franciával: 12x110kg, 3x10x130kg, 12x110kg
  4. Metcon-1: "Végzet 3 perc alatt" @24 ill. @16
  5. Metcon-2: Kétkezes swing 3x(30/30/30)@40/@24
  6. Nyújtás

A haskörök és a bemelegítés után (most könnyebb gyakorlatokat raktam a haskörökbe) után egy crossfitt-es teszt: 20 perc alatt maximális számú felhúzás - gurtni nélkül - a testsúly 2-szeresével, azaz nálam 97kg x 2 = 195kg-mal.
Nagyon jól ment, akár több is lehetett volna, de a bal combfeszítőm kímélése végett a hangsúly az erőteljes csípőmozdulaton volt, a combokat kevésbé vontam be. A +1 a végén: még volt 10mp-m hátra az utolsó 6-os után...

Az elért 43 ismétlés várakozáson felüli: nyáron 51-et húztam, de GURTNIval és maximálisan terhelhető combizmokkal.

A francia rudas evezés sorozatai között néhány MP, clean, snatch volt a golyókkal, csak gyakorlási célból.

Evezés után megismételtem a Gabi által mutatott halál 3 perc alatt mozdulatsort, csak most a 3x30mp-s munkát végig egy kézzel, majd utána kézcsere. A snatchet inkább a @16-tal végeztem, mert bizony az az alkar...

Egy kis kétkezes swing a végére: 30mp @40 + 30mp @24 + 30mp pihenő, háromszor ismételve. Hát mit mondjak elég volt: A golyó már majd kiesett a kezemből a @24-nél, de szorítottam piszkosul...

Kellenek ezek a hosszú alkar terhelések, mert hiába erős viszonylag rövidtávon, ha egyszerűen nincs hosszabb távú állóképessége. Na de kap az arcába:



Farmer, húzódzkodás, swing a kötéllel; "Nem edzés, csak gyakorlás" a gripper-rel, szóval jó lesz. De még ez ügyben Gabival is konzultálok.
Egyébként edzés után nem sokkal 10-szer is összenyomtam koccanásig a grippert (persze ballal csak 7-szer), úgyhogy szerintem ez most még pont nekem való méret: 200-as.

Nem mellékesen megjegyzem, hogy a Killer Rope és a Gripper nem egyedül érkezett: Betti is kapott egy második 8kg-os Vinyl piros golyót, amelyet a régivel együtt már ma délelőtt használatba is vett.
Persze azonnal felmerült egy második @16 beszerzése is, de ennek a mértéktelen szaporodásnak most már jó időre gátat kell szabni: lassan a teremből kiszorul egy-két gép, hogy a golyóink elférjenek... :)

Nincsenek megjegyzések: