szombat, október 21, 2017

Gyalogtúra - Fulseck

Az előrejelzések szerint holnaptól elromlik az idő. De ma még szép idő: irány Bettivel (más nem vállalta) a Fulseck 2025 (máshol 2033) méter magas csúcsa. Az alatta lévő kis faluból indultunk, kb. 830 méter magasságból. Ezen a részen nagyon sok sífelvonó van, komoly síparadicsom. A leghosszabb (ami felvisz egészen Fulseckre) egész évben üzemel. Nagyon sokan mentek fel vele (sok kisgyerekes család, idős pár, kedvelt hétvégi program lehet), ellentétben velünk, akik gyalog vágtak neki a kb. 1200(!) méteres emelkedőnek, ami olyan 5 km-es úton nyúlt el. Emelkedett is, néhol kevésbé, de zömmel tüdőszaggató módon. Bizony, néha még nekem is meg kellett állni és a két botra támaszkodva fújtatni.

A pár perces lihegéseken túl egy hosszabb 20 perces pihenőt tartottunk a kb. 1830 méter magasan lévő Spiegelseenél. Ez egy tó a hegy legtetején. Közvetlen alatta van egy másik. Szerintem télen a hóágyuk innen működnek, mert felfelé jövet minden ágyú mellett láttunk egy tűzoltócsap-szerűséget, amiből egy vastag tömlő vezetett az ágyúhoz.
Rajtunk kívül mindössze páran jöttek fel gyalog. Mi kb. 4 óra alatt értünk fel. Itt nézelődtünk vagy fél órát, aztán a felvonóval mintegy 20 perc alatt leértünk az autóhoz. Fent a kezelő bácsi (tipikus osztrák: zömök testalkat, nagy bajusz, nagy hang, tájszólás) rég lejárt jegyeket adott el nekünk meg annak a pár embernek, akik szintén gyalog jöttek fel, azaz a saját szakállára ügyeskedett. De jól van ez, ennyi neki is jár :-)
Frankó nap volt, Betti is jól bírta, a saját kis tyúklépéses iramában tört a cél felé :-)

Következzen néhány kép.

Innen indultunk, a kép előterében a Solarbad, a kedvenc fürdőnk. (Ami szeptember eleje óta b@szik kinyitni, ezért máshová kell járnunk szaunázni). Itt kb. 860 méter magasan voltunk:

Egy hosszabb kaptató végén:

Az okosok felvonóval jöttek fel:

Betti lábat mos 1830 méter magasan a Spiegelsee jéghideg vízében. Ez egy kis tavacska, teljesen körbe lehet járni. Olyan mint egy vulkáni hegy, ami tele van vízzel:

Egy panorámafotó, a háttérben a Fulseck:

Ez már a Fulseck tetejéről van fotózva. Az ott a Spiegelsee és egy másik felvonó felső állomása:

Kilátás a Fulseck tetejéről:

A kép jobb oldalán magasodó három havas oldalú csúcsok közül a középső a Gamskarkogel. Ott már voltunk!
A völgy, ahonnan jöttünk:

A siklóernyősök Mekkája. Feljönnek a felvonóval, várnak a kedvező szélre és hajrá! A Gamskarkogelen is találkoztunk velük, de oda gyalog kell feljönni. Itt meg akár kettőt-hármat is tud ernyőzni egy nap. Igaz, ez csak 2033 méter, az meg 2467 méter. Egyébként lehet tandemrepülést is kérni, magasságtól függően 100-200 €:

Pillanatkép a középső állomásról, lefelé jövet:

Ez pedig egy rövid videó:

Az egész kb. 5 óra volt, nagyon megérte!