kedd, május 17, 2011

Erőpiramis és Swing

Ma gyakorlás jellegű erőedzés:
  1. Bemelegítés

  2. C&P + TPU: egyszerű és nagyszerű
      (5-5)x@16 + 5
      (5-5)x@24 + 5x(+@12)
      (5-5)x@32 + 5x(+@24)
      (5-5)x@40 + 2x(+@32)
      (3-3)x@44 + 1x(+@40)
      (1-1)x@48 + 1x(+@48)
      (3-3)x@44 + 1x(+@40)
      (5-5)x@40 + 2x(+@32)
      (5-5)x@32 + 5x(+@24)
      (5-5)x@24 + 5x(+@12)
      (5-5)x@16 + 5 - ez a rész nagyon ment :)

  3. Szumó-elemelés golyókkal: 5x5x(@48 + @44), tanulás jelleggel

  4. Swing: 10x(10x@48 + 20mp pihi), összesen 100 ismétlés
  5. Farmer-tartás RT-vel + Hídtartás: 3x[(@48 - @44)x(ameddig megy) + 60mp]

  6. SMR
Az erőrészben most teljes piramist végeztem, azaz fellépkedtem @48-ig, majd onnan vissza, egészen a kezdésig. Sajnos a jobb mellizomban (már, ami még megvan...) van valami kellemetlen húzódás, ami a húzódzkodásnál (különösen a véghelyzeti pozícióban) zavaró volt.

A szombati felhúzás során már próbálkoztam a szumó-elemeléssel, most gyakorlás jelleggel be is raktam. Ezt jó darabig végezni is fogom, sőt videóra is felvettem, hogy lássam a kivitelezést. Úgy érzem ez a fajta elemelés jobban bejön a bal térdemnek, hiszen itt széles terpesz kell, a térdek nem tudnak semerre sem bedőlni, másrészt jobban terheli a combizmokat is, ami bizony nálam kissé elmaradott terület. Amennyire szerettem régen guggolni, most annyira nem szeretek :)
Mivel magas és hosszú combcsontokkal rendelkező egyénke vagyok vagyok (és valamikor szőke is, de ma már inkább kopasz), a széles terpesz miatt a csípő közelebb kerül a rúdhoz, ami ismét egy jobb helyzet a nagyobb erő kifejtéséhez.
A swing alaphelyzetéhez is sokkal jobban hasonlít, mint a szűk terpeszű felhúzás. A használt súly másodlagos, azaz egyelőre nem nagyon érdekel.
Az inspirációt ez a cikk adta.

Egy kis swing, majd feszítgetés.

Holnap pihinap.

Nincsenek megjegyzések: