vasárnap, február 17, 2013

Uszoda extrával

Ma délután uszoda:
  • Fekvenyomás: 5x60kg, 5x80kg, 5x100kg, 5x5x120kg
  • Szumó elemelés rúddal: 5x70kg, 5x120kg, 5x160kg, 5x190kg, 2x215kg, 2x230kg
  • Óriásszett (szetten belül nincs pihenő): 20-20-10, majd kis pihi után 15-15-10 ismétlések
    1. Nyomás ferde padon kézisúlyzókkal: 30kg-30kg
      Lehúzás csigán tarkó-mell váltva: 11 lap
      Szumó elemelés: 160kg, itt gurtnit használtam
  • 60' úszás: gyors és hát váltakozva, a végén két hossz mell
  • 10' gyógyvizes punnyadás: a kinti medencében
  • 2 kör szauna: közben tenyérdörzsike
A fekvenyomás nagyon munkás lett, asszem ez most az 5x5 felső határa. Ebben közrejátszott az is, hogy délelőtt volt egy kis fűrészeléses vászonmunka, ami a jobb kart jelentősen lefárasztotta - ballal nagyon nem esik kezemre a kézifűrész.
Az elemelésnél minden ismétlés emel-letesz-fogást lazít-újra fog-emel stb. felosztásban volt. Nagy súlyig mentem fel, de csak duplákkal. Ezzel a mai erőlködéssel körülbelül be tudom lőni, hogy jelenleg 235-240 kg körül lehet az elemelésem vége. A testsúlyomhoz viszonyítva (108 kg) nem valami sok, de a ráfordított időhöz (ez volt a 10. alkalom november vége óta, miközben előtte 2011 márciusában abbahagytam a rendszeres felhúzásokat) és a guggolásmentes edzéseimhez képest azért nem rossz. Ja, meg csak kenyér, kolbász, csirkemell, tojás, narancs és savanyú káposzta :-)

Nem elsődleges cél az 1RM jelentős növelése ebben a gyakorlatban (egészségügyi okokból ez sajnos nem lehet célom), inkább a szumó elemelés jelentette alsó végtagi terhelést szeretném óvatosan kihasználni, ehhez 70-80% körüli terhelés bőven elég. Próbaképpen azért tervezem, hogy végigviszem a 5/3/1 edzést. Tetszik, először itt olvastam róla. 2-3 ciklust tervezek belőle, a fekvenyomás és az elemelés lesz a két preferált gyakorlat.

Az úszás nagyon jól esett, örülök, hogy az elején nem adtam fel. Ugyanis, mivel későn mentem, belefutottam, pontosabban belecsobbantam a hétvégi csúcsba. De szerencsére elfogytak a pályámról. Biztos látták, hogy elég morcos képet vágok, amikor kerülgetnem kell őket :-) Így egyedül maradtam. Senki nem akart a kopasz állattal együtt úszni...
Rövid gyógyvizes punnyadás, majd két kör szauna. Este nem kell altatni.

Holnap hétfő.

Nincsenek megjegyzések: