hétfő, április 21, 2014

Könnyű erő 01.

Mostanság kissé csökkent az edzések iránti lelkesedésem - mintha picit ráuntam volna illetve sok a meló, azaz már nem az edzés forog a középpontban. Végre ezt is elértem. :-).
Visszanézve az elmúlt 1-2 hónap edzéseit és összehasonlítva mondjuk a nyári-őszi edzéseimmel, a különbség igen élesen látszik. Váltani kell. Természetesen lefelé, engedni kell a gyeplőn. Valami lazábbra. Valami könnyűre :-)

A „Könnyű erő” rendszerét választottam.

FőRKC blogján már régebben igen lényegre törően le volt írva a program lényege, ez most kiegészült egy teljes könyvvel is, így kapóra jött a motiváltságom orvoslásához ez program. Ami amúgy komolyan véve nem is olyan könnyű :-)

Könnyű erő programom

Minden edzés elején 10 perc ballisztikus felvezetés. Minden gyakorlat 30mp-ig tart, aztán 30mp pihi:
      Swing@32; Swing@32;
      Bal Snatch@24; Jobb Snatch@24;
      Swing@40; Swing@40;
      Bal Snatch@32; Jobb Snatch@32;
      Bal BUP@24;  Jobb BUP@24;
Minden edzés végén Szegtörés: 1x(6x180); Wrist Roller@40: 1x(befelé-kifelé)

A 40 napos program:
       Dátum           BUP                 Húzódzkodás        Elemelés              Snatch
01.   04.21      (2-3-3-2)@32       (5-4)x(+15kg)        (2x5)x150kg         5x(5-5 minden percben)x@40

Kevés gyakorlat, kevés ismétlés (persze kellő felvezetéssel), de mégis viszonylag nagy súlyok. Mindezt aránylag rövid idő alatt.

Nagy céljaim nincsenek: jó lenne megint BUP-ot nyomni a @40-es golyóval illetve húzódzkodni vele egy tökéletes ismétlést.

Az edzéseken kívül pedig gripper, szegtörés, tépésgyakorlás. Mert azért motiváltság ide-oda, pusztítani mindig öröm :-) Időnként kerékforgatás, valamint duplagolyós kombó. No meg persze úszás.

Ennyi. Remélem hetente 4-szer esetleg 5-ször kijutok a terembe. Ez most még necces, de májustól sokkal több időm lesz.

5 megjegyzés:

Zsolti írta...

Szia Sanyi Gyerek!

A felmérőt látva sejtettem. Magam is ezt tesztelem. Izgalmas. Agyon is ver. 25-30 perc. Edzés végén kevésnek érzem, de esténként megjön, péntekre pedig eléggé halmozódik az élmény. Ha nem ismernélek, nem érteném a ballisztikus felvezetést.

Jó edzéseket és jó szelet kívánok neked!

- Zsolti

Sanyi, a könnyű gyerek írta...

Hali!

Ja, ennyi ballisztika nekem kell felvezetésnek. Már ha van egy pár golyóm :-)
Kíváncsi leszek, hoz-e valamit ez a program. Rajtam nem múlik.

Nagy Laci írta...

Szia Sanyi!

Én most fejeztem be a könnyű erő programomat,ami a kézenállásban nyomásra és a húzódzkodásra,valamint a törökre hegyeztem ki.Volt még benne guggolás és cipelés,Gabi tanácsára.
Nagyon szépen hozott,főleg nyomás és húzódzkodás fronton.
Sikerült a deficites nyomásból 3 darab,míg a 40 napos előtt csak a negatív szakasz ment,megindítani felfele nem tudtam.A huzit súllyal akkor kezdtem el,most sikerült szépen a 28-cal.Ebben még van,szerintem.
A cipelés is nagyon megindult,de ott vissza kellett vennem,sőt abba is hagytam,mert a derekam nagyon nem szerette.
Szóval a lényeg,hogy jól működik és csak ajánlani tudom! Jó lesz meglátod!

üdv

Nagy Laci

Sanyi, az érdeklődő gyerek írta...

Hali Laci!

Akkor neked is tetszett, ez mindenképpen biztató. Eredményt is hozott, tehát meg is érte.
Heti hányszor végezted? Az olvasottak alapján úgy vélem 4-5 alkalommal célszerű. Te hogy látod?

Nagy Laci írta...

Heti 4 vagy 5x végeztem.Egyvalamire nagyon érdemes odafigyelni,méghozzá arra,hogy ne maxolj az elején,sőt az 1 ismétléses maxot sehol ne nézd meg. A 2 ismétléses már mehet,de bukás közelébe ne menj!Ha ezeket betartod,folyamatosan fejlődni fogsz!Szurkolok,majd olvaslak!