kedd, december 18, 2018

Szimpla golyós komplexek

Ma Bazsival mentem, de már nem kellett állandóan felügyelni, ezért én is elkezdtem edzeni. Persze  a komplexek közötti pihenőkben mindig ránéztem, illetve új gyakorlatra váltása esetén toltam egy kicsit az én aktuális gyakorlatkezdésemet.
Az edzésemben a szimpla golyós komplex alkotta a fő részt:
  • Bemelegítés, gimnasztika: 10 perc
  • 4 gyakorlatos komplex: @20, @24, @28, @32, @32, @32, @28 (a @32-es golyó esetén mindenből csak 3 ismétlést végeztem az 5 helyett), az alap 5 ismétléses sorozat felépítése:
    • 5 fél szakítás bal oldal
    • 5 katonai nyomás bal oldal
    • 5 felvétel és nyomás bal oldal
    • 5 szakítás bal oldal
    • kézcsere
    • 5 fél szakítás jobb oldal
    • 5 katonai nyomás jobb oldal
    • 5 felvétel és nyomás jobb oldal
    • 5 szakítás jobb oldal
    • Összesen 29-29 half snatch, 29-29 snatch, 29-29 mp, 29-29 c&p
  • Egykezes evezés kézisúlyzóval (45kg) + Fekvőtámasz (emelt lábas) + Húzódzkodás (FG): 3x(10-10 + 10 + 5), pihi nincs, csak amíg helyszínt váltottam
  • Nyújtott lábemelés függeszkedve + Hídtartás: 3x(10 + 1 perc)
  • GridX + Nyújtások: 10 perc
  • Szauna: 1 kör kristályszauna, tóban úszás, melegvizes punnyadás
Ennyike.
Nehezítettem az egy golyós komplexen: egyrészt beraktam egy új gyakorlatot (normál szakítás), másrészt az ismétlésszámot is 3-ról 5-re emeltem. Egy komplexben így összesen 50 ismétlés van. Komoly lihegést lehet vele előidézni. A @32-es golyónál maradtam a 3 ismétlésnél, de ott is megvolt a normál szakítás. Összesen hét sorozatot toltam, elég is volt. Ha nem megyek fel a @32-es golyóra, hanem maradok a @28-as golyónál, abból összesen öt sorozatot tolva, komoly tömegnövelő impulzust adna a testnek. Lehet következőleg kipróbálom. Sajnos egy ilyen 5 ismétléses komplex idejét nem mértem le, de tuti percen felül volt.
A második gyakorlatkupac (ekkorra már Bazsi kész lett az edzésével és hazament) evezés, fekvőtámasz, húzódzkodás kombó volt, itt három sorozatot végeztem. Külön pihit nem tartottam közte, csak amíg felvettem a soron következő gyakorlat kezdőpozícióját. Természetesen a sorozatok között sem volt pihenő.
Hasizommal fejeztem be. Nagyon durva tud lenni itt is a lábemelés utáni közvetlenül elvégzett hídtartás.
A legvégén szauna, alig voltak, a tóban is teljesen egyedül úsztam. A forróság utáni jéghideg tó nagggyon brutális érzés!

Holnap szerda.

Nincsenek megjegyzések: