szerda, november 03, 2010

Albert RKC

Ma elkísértem Bettit Papp Albert RKC csoportos edzésére. Ezt az X-treme Fitness tornatermében tartja.
Mivel kissé csúszott az edzés (voltak a tornateremben és nem akarták abbahagyni), szemlélődtem az edzőteremben. Meglepően sok fiatal srác tett-vett a teremben: nagy a korkülönbség a Jaga és az X-Treme Fitness látogatói között. A Jagába zömmel idősebb 22-23 év felettiek járnak, míg itt szinte csak középiskolás korúak voltak. Érdekes.

A csoportban asszem ma 8-an voltak, meg én, mint látogató és Albert. A héten nem vettek újat, hanem a már megtanult alapgyakorlatokat kapcsolták össze hosszabb feladatsorokká.

Mivel @20-nál nincs nagyobb golyója a teremben, én vittem a kedvenc fekete Elite @24-t. Kölcsönösen megszemléltük egymás golyóit :)
Bizony, az új RKC kettlebellek festésben magasan verik az Elite-t, másrészt a fül és a golyótest sokkal közelebb van egymáshoz, ezáltal a golyó súlypontja is közelebb van a fülhöz. Ez a snatchnél, a nyomásoknál - MP, BUP - nagy előny! Mindegy, én már le nem cserélem az Elite készletemet, csak ha 1-1-be becserélik. Azaz soha. :)

Mindenki választott golyót magának (én az edzés végi swingkupacig @24-gyel melóztam) és:
  1. Bemelegítés

  2. Swingek (mindenféle): 4x20, kis pihikkel

  3. Juci-féle piramis: Én adtam neki ezt, mert Ő szokta magát kínozni ilyenekkel :)
      3x(jobb kéz: swing-clean + bal kéz: swing-clean)
      3x(jobb kéz: swing-clean-MP + bal kéz: swing-clean-MP)
      3x(jobb kéz: swing-clean-MP-guggolás + bal kéz: swing-clean-MP-guggolás)
      3x(jobb kéz: swing-clean-MP-guggolás-clean + bal kéz: swing-clean-MP-guggolás-clean)
      3x(jobb kéz: swing-clean-MP-guggolás + bal kéz: swing-clean-MP-guggolás)
      3x(jobb kéz: swing-clean-MP + bal kéz: swing-clean-MP)
      3x(jobb kéz: swing-clean + bal kéz: swing-clean)

  4. 13-15 perc TGU gyakorlás: egyéni tempó, Albert közben javítgatott, ha hibát látott

  5. Swingek: 10x(20/40)x(@20-@20), ekkor lecseréltem a @24-et két kis @20-as RKC--re, hogy megjárassam őket...
Edzés alatt volt még 6x10 négyütemű fekvőtámasz, mert ez volt a bünti, ha valaki a golyófelvételnél és -letételnél a szabad kezével combon támaszkodott. Egyet én is direktbe vétkeztem, de az arcokat látva, inkább nem feszítettem a húrt :)

Építő jellegű kritikaként mindössze két dolgot javítanék.
  1. Az elsőt a sok-sok év súlyzós edzése sugallja:
    Mivel a srácok nagy része abszolut gyakorlatlan, ezért a kezdeti bemelegítést, ízületi átmozgatást mindenképp közösen, együtt tartanám, mert bizony sokan ezt elintézték két-három karkörzéssel. De lehet ezt a 40-hez közeledve mondom csak, mert egy 18 évesnek lehet elég annyi, nekem már nem. :(

  2. A másodikat meg a tanár mondatja velem:
    Albert helyében nem hangoztatnám többször is, hogy "Még nem tudom, hogy mit is fogunk ma csinálni...", meg "Mindjárt kitalálok valamit!", mert azért ezeknek a fiatal srácoknak kell egy biztos vezető, akinek egy másodpercig sem szabad bizonytalankodnia, kiengednie a gyeplőt.
    Ezt könnyű kiküszöbölni: Gabi óráinak felidézése, más RKC-blogok, saját ötletek, aztán mindezt papírra vetni, netán-tán előre kipróbálni és máris kész egy remek program, amit bármikor elő lehet húzni. Ha meg már kialakult a rutin, akkor ezzel már nem lesz gond, de addig igenis készülni kell.
    Ez már egy kezdőcsoport esetén is szükséges, már csak a tudás iránti tisztelete okán is. A tudás tisztelete nélkül pedig nincs tanítás. Legalábbis nálam ez így működik.
Összeségében bátran engedem Bettit Alberthez, jó kis edzéseket tart és remélem fog is tartani!

Holnap pihenőnap.

Nincsenek megjegyzések: