kedd, január 01, 2013

Létrák újévkor

Újévi létrák:
  1. SMR + Bemelegítés
  2. Felvezetés: Duplagolyós kombó húzódzkodással: 2x(@24-@24), 2x(@32-@32), minden golyós kombó után 5 húzódzkodás. A kombó: 5 dupla swing + 5 dupla clean + 5 dupla MP + 5 szumó elemelés

  3. Létra - DuplaMP: (3-3-3-3-3)x(@40-@40), 19(!) perc alatt, összesen 15 felvétel és 30 MP
  4. Szumó-elemelés: 2x20x(@40-@40), folyamatos ismétlés, lent nincs fogáselengedés
  5. Dupla snatch:  5x(minden percben 10 ismétlés, a maradék idő pihi)x(@24-@24)

  6. SMR
Szoboszlón van egy nagyon régi hagyomány: szilveszter napján a város lakossága a főtéren mindenféle zajkeltő eszközökkel próbálja elkergetni óévet illetve eredetileg a törököket. Ez magában foglalja a csillagszóró dobálást, kereplőket, tűzijátékokat (és régebben elég sok petárdát). De a fő látványosság a karikás ostorral való csergetés. Van egy szervezett 5-8 fős csapat, de vannak lelkes helyi amatőrök is.
Régebben minden évben ott voltam, de a petárdázás elburjánzásával túl veszélyes lett. Ugyanis az ostorosok az út közepén állnak, és az ostornak hely kell. Azaz elég nagy üres tér van körülöttük, kiválóan lehetett köréjük és rájuk dobálni a petárdákat. Miután 4-5 is az ember fején, ruháján durran el, nem túl nagy élmény közben csergetni. Így én abbahagytam, az ostorokat (három is van) szögre akasztottam. Szerettem volna később is hallásra használni a füleimet. :-)

Az elmúlt évek alatt a petárdákat sikerült visszaszorítani, így tegnap Bazsival levittünk egy kosárnyi tűzijátékot (zömmel földön pattogó, recsegő típusokat) illetve a közepes karikás ostoromat. Azzal próbáltam elzavarni a kertek alatt ólálkodó janicsárokat és szpáhikat. Mára elég ütős izomlázam lett az alkarjaimban, így a külön fogáserő ma felejtős. De nem is láttam egy fia törököt sem...

A létrákban sikerült bőven 20 perc alá vinnem az öt 3-as létrát. Mintha erősödnék...


Az edzést a szokásos elemelés és most dupla snatch zárta. Lehet tolni a lencsét ebédre. Be is vállalok egy nagy tányérral, remélem lesz foganatja!

Holnap szerda. Sajnos dolgozni kell, pedig egész elszoktam már tőle :-)

Nincsenek megjegyzések: