szerda, június 29, 2016

Uszoda edzéssel

A húzódás frankón lokalizálódott a farizom középső részére. Még elég fájós, de alakul. Hogy mitől lett? A fene se tudja, valszeg apró túlterhelések összegződhettek, mert nagy húzódásra, hirtelen fellépő fájdalomra nem emlékszem. Összeadódhatott sok apró dolog, ami most jelentkezett.
Ma már edzésre is futotta a javulásból, de csak óvatosan, semmi olyat nem végeztem, ami akár a környéket is terhelte volna:
  • APUP 1/4: 8-8-6-6-5, 90 mp-s pihikkel
  • Fekvenyomás + Evezés rúddal padon: 5x(5 + 5)
  • Fekvenyomás kitartással + FG-s evezés kézisúlyzóval: 3x(10 + 10)
  • Úszás: 30 perc megállás nélküli, folyamatos gyors
  • Szauna: 2 kör, hosszú hidegvizes részekkel
Ennyike. Csak 35 °C volt a teremben, szinte fáztam :-).
Kihagytam a normál döntött törzsű evezést, helyette padon végeztem. Így sokkal izoláltabb, a gerincmerevítők meg teljesen ki vannak kapcsolva a mozdulatból. Nem rossz, lehet maradok is ennél egy darabig.

Az úszásban felmértem, hogy kb. 28 perc alatt úszok le 40 hosszt megállás nélkül (hiába megy aránylag elég jól a gyors, mivel a fordulni nem tudok, ezért sok idő megy azzal, hogy elúszok a falig, leállok, megfordulok, majd elrugaszkodás nélkül ismét nekiindulok).
Ezentúl áttérek az időalapú úszásra, mert sokkal jobb úgy úszni, hogy közben szabadon lehet bármiről gondolkodni, nem kell a hosszokat számolni. 30 perc megállás nélküli úszás számomra 40 hosszal lesz egyenértékű. Így sokkal egyszerűbb lesz a dolgom, nem kell állandóan azon agyalni, hogy most 14-nél vagy 16-nál járok éppen. Mert bizony eddig elég sokszor ezen forogtam úszás közben :-)
A szokásos gyógyvizes punnyadás helyett (már ott volt „kar-láb-levegő” bácsi az üvöltéseivel) két kör szaunát toltam.

Amúgy a hidegvizes merülőben punnyadva elnéztem, hogy 15 óra után egyetlen szabad pálya sincs: 5 ki van bérelve edzőtáborok részére, a maradék 3 pályán pedig egy nagy létszámú helyi úszó napközis tábor volt, pályánként legalább 10-12 gyerekkel. Azaz egy fizető vendég itt nem tudna normálisan úszni. Ezért jó dél körül menni, mert akkor mindössze hárman úsztunk. Aztán meg jönnek az egyéni úszótanulók, ennek itt nagyon nagy divatja van: az összes tesitanár itt melózik minden délután egész nyáron. Szóval csak úgy pezseg az uszoda.

Még mindig eladó: 2x32kg2x40kg.

Holnap csütörtök.

Nincsenek megjegyzések: