szerda, március 17, 2021

Terasz/66

Tegnap délelőtt megérkezett a húzódzkodó állvány. Nagyon precízen csomagolva, minden alkatrész a helyén. Cirka két óra alatt sikerült összerakni a kint tomboló hóviharban :-). Téli kabát, sapka. Elég sokszor be is mentem kicsit melegedni. Az ujjaim szimplán lefagytak, amíg összecsavaroztam. Egyszerűen hihetetlen, hogy milyen ronda idő volt kint. Kora délutánra sem változott semmit, ezért tegnap nem vállaltam be az edzést. Ilyen időt a jó meleg szobából kell nézni...

Ma az idő ott folytatta, ahol tegnap abbahagyta. Reggelre esett kb. 10 cm friss hó a faluban, a környező hegyekben meg még több. Egész délelőtt robbantgattak fent, a lavinákat megelőzendő. Dél körül aztán csitult a szél, sőt még a nap is ki-ki sütött (de közben esett a hó), ezért megkockáztattam egy edzést. Persze, ahogy elkezdtem az első BUP sorozatot, ismét hóvihar kerekedett (pillanatok alatt változik), így aztán egy-egy sorozat után menekültem is befelé. De aztán ismét kisütött a nap és elállt a hó is, ki tudtam próbálni az új állványt. Nem is csináltam mást:

  • Bemelegítés, gimnasztika: 10 perc
  • BUP + Húzódzkodás: 2x(5x@20 + 2), 2x(5x@24 + 2), 4x(4x@28 + 4), nagyon szokatlan volt húzódzkodni
  • DuplaMP: 15x(@24-@24), egyetlen levezető sorozat, ma se maradjon ki :-)
  • Invertált evezés + Fekvőtámasz: 4x(8 + 8), az evezésnél kétféle fogás
  • Függeszkedés: 60mp, 90mp, 60mp, ez elég jó ment - végre valami :-)
  • Tépésgyakorlás: 28-30 közepes erősségű (reklámújságok, füzetek)
  • GridX + Nyújtások: 10 perc
Ennyike.
Nem sok, de ilyen is kell. A húzódzkodás nagyon nehezen ment, mintha egy darab követ emelgettem volna :-). Nagyon elszoktam tőle, szűk 5 hónapja egyáltalán nem húzódzkodtam.

Alapvetően az állványra voltam kíváncsi. A teraszon pont ki lehet maximális magasságúra tolni (talán ha 1 cm szabad hely van ekkor még az állvány teteje és a plafon között), így függeszkedéskor nem ér le a lábam. Húzódzkodáshoz eggyel alacsonyabbra kell állítani, hogy a fenti véghelyzetben a fejem tetejét ne verjem bele a plafonba.
Próbaképpen volt 1-2 nagy lendülettel végrehajtott szabálytalan felrugaszkodás is (nem nevezném húzódzkodásnak), hogy mennyire inog: tényleg alig észrevehető, nagyon-nagyon stabil, pedig nincs rögzítve a terasz padlójához (4 csavarral lehetne rögzíteni a padlóhoz).
Tartozik hozzá egy pár fogó is, amit két pozícióban lehet rögzíteni. A lenti rögzítés esetén fekvőtámaszt, a fenti rögzítés esetén pedig invertált evezést, lábemelést (nyilván ezt függeszkedve is lehet) és tolódzkodást lehet végezni.

Nagyon jó vétel volt! Csak ajánlani tudom! 

A variálható fogantyú:

Fekvőtámaszhoz:

Invertált evezéshez, tolódzkodáshoz, lábemeléshez:

Itt húzódzkodáshoz magasítottam ki, de még van egy magasabb fokozat, azzal jól lehet függeszkedni (nem ér le a lábam):

Holnap csütörtök és folytatódik a hideg, hóviharos idő.

Nincsenek megjegyzések: