vasárnap, október 04, 2009

Összegzés + Úszás


Vasárnap lévén úszásé a terep:

  • 60' úszás: mell illetve uszonyos hát, gyors
  • 20' melegvizes punnyadás

    Késő délután Rékával kóvályogtam a fajátszin és unalmamban vettem az ottani trafikban egy pakli magyar kártyát. Kettétéptem, majd visszavittem az eladónak azzal, hogy el volt szakadva a dobozban...
    (Ez magyar gyártmányú pakli, SOKKAL nehezebb eltépni, mint a bécsi Plastik-ot. A makk ász tűznél melegedő orosz paraszt, míg a bécsinél rőzsehordó nénike)

    Körülbelül pont 1 éve kezdtünk Gabinál az erdei tisztáson kettlebellezni. Azelőtt rendszeresen testépítettem (+ edzés végén Crossfit jellegű gyakorlatokat végeztem), Betti meg nagy néha leesett a terembe súlyzózni.

    Így itt az ideje hogy - ebben a nagy pihenésben -átgondoljam a céljaimat. Eredetileg januárban a következőket tűztem ki:
    1. MP (5-5)@40: ez tavasszal sikerült elérni
    2. Magyar kártya tépése: ez már a tél végére teljesítettem
    3. 10 perc alatt 200 snatch, ez is teljesült tavaszra
    Tavasszal új célok:
    1. MP (10-10)@40
    2. Francia kártya illetve két pakli magyar kártya tépése 20mp-n belül
    3. Rolling Thunderrel 80kg felhúzása valamelyik kézzel
    4. Mélyguggolások súly nélkül bármikor
    Hol is tartok?

  • Az MP-kben jól haladok: bár mostanában nem mértem fel a maximális ismétlésszámot, de érzem, hogy egyre erősödök.

  • A kártyatépést a nyáron hanyagoltam, ritkán téptem, akkor is csak magyar kártyát. Erre már visszaálltam.

  • Az RT-s emeléssel nagyon-nagyon lassan haladok. Minden másban látványosan erősödött a fogásom, de most már látom, hogy ez összetett képesség, azaz nem lehet direktben fejleszteni. Sok más irányú edzés összeadódása eredményezi a nagy súlyú RT-s emelést. Így a 80kg felhúzása hosszabb időt kíván.

  • Sajnos a mélyguggolás a bal térd rosszul és rossz helyen visszacsontosodott hátsó szalagja miatt egyelőre nem lehetséges. Az ide ható gyakorlatoknak hála már sokkal mélyebbre tudok guggolni, mint télen, de elértem azt a pontot, amikor akadályt érzek.

    Felvettem egy új célt is: 100db snatch @32-vel 5 perc alatt. Még nem mértem fel, de a @24-es snatchek alapján jó eséllyel indulok.
    Mellékesen arra is kíváncsi vagyok, hogy 10 perc folyamatos, ráérős tempójú snatch a @24-gyel mennyi ismétlést eredményez a 10-10-es beosztással!

    Volt három évközi célom is:
    1. Húzódzkodás @48-cal: ez megvalósult és ez az erőszint folyamatosan megvan!
    2. MP @48-cal, ez nagyon merész cél volt, meg sem mertem próbálni :)
    3. 10 perc alatt 240 snatch: ez sikerült júniusban teljesíteni és érzem, bármikor menne!
    A céljaimmal kapcsolatban három megjegyzést kell tennem:

  • Egy célt elérve, azt bármikor tudom produkálni. Azaz nem egy adott napra időzítek, hanem egy cél teljesítése egy lépés magasabb szintre, amit aztán fenn tudok tartani!

  • A célok kitűzése széles spektrumot ölel fel: erőállóképesség, maximális erő, fogáserő, stb. Nem egy-egy részterületnél elért kiugró teljesítmény elérése motivál, hanem egy átlagon felüli, állandó nívó fenntartása!

  • Testépítő múltamat megtagadni teljesen nem tudom, így a kinézet is szerepet játszik edzéseimben. Bár jórészt elhagytam a testépítő jellegű gyakorlatokat és ismétlésszámokat, azért erre is figyelek, ugyanúgy, mint az étkezésemre. (Itt azért jelentősen csökkentettem a táplálékkiegészítők használatát.)
    A kockás has nálam alapkövelmény lett: ha valaki sportol, az ne legyen kövér disznó, akármekkora súllyal is tud dolgozni! Senkire nincs ráírva, hogy mekkora súllyal megy neki a fekvenyomás, MP, felhúzás, stb., de egy esztétikus, kidolgozott test jó reklám a sportnak (és a viselőjének)! Sajnos ezt én is csak 4-5 éve vallom, azelőtt röfögtem bőszen...

    Összegezve edzéseimmel elértem az erőnlétem javulását (maximális erő, erőállóképesség, fogáserő), másrészt szórakoztatva kikapcsolt a mindennapok taposómalmából. Számomra ez az utóbbi a legfontosabb!
  • Nincsenek megjegyzések: