péntek, november 27, 2009

Gripper GTG-nap - CoC3


Ma Gripper-nap: 8 Gripper-kör, délután, óránként
  1. Gripper200: @8 tartása 10-12mp ideig (jobb majd bal kéz)
  2. Gripper200: 10-10 kocc fordított fogás
  3. Befőttesgumik a hajlítókra
  4. Gripper250: 3-3 kocc (ballal még mindig van híja)
  5. Befőttesgumik a hajlítókra

Végre a kezembe került a CoC3-as Gripper. Fasorba sem vagyok vele!

A Heavy Gripperhez képest lényegesen nagyobb a két szár induló fesztávja, így már a tenyérbe fogás, azaz a nyomás kezdőpozíciójának a felvétele is jelentős erőt igényel. Azaz meg kell tanulni és rá kell erősödni a kezdőpozíció helyes felvételére, mert egyébként az ujjak a rugóhoz nagyon közel kerülnek, azaz lényegesen kisebb erőt lehet vele közölni. A másik kéz szerepe nagyon nagy, mert azzal kell annyira összenyomni, hogy a Grippert tartó kéz nagy erő kifejtése nélkül aránylag kényelmesen jó helyzetbe kerüljön. Ezt pedig tanulás és erősödés útján lehet elérni.

A Heavy Grippernél ilyen gond nincs, mert mivel kisebb az induló fesztáv, kényelmesen fel lehet venni az kezdőpozíciót: minimális segítség kell csak a másik kézzel, még a 250-es illetve a 300-as méretnél is.

Összehasonlításképp: a jelen pillanatban (2009.11.27) a Heavy Gripper típusnál jobb kézzel a 300lb nagyságút koccig tudom nyomni, de a CoC3-asnál (ami "csak" 280lb) kb. 1,5cm hiányzik, azaz meg sem tudom közelíteni a koccot.
1,5 cm az FÉNYÉV távolság, hiszen a rugók miatt a szükséges erő exponenciálisan nő: már a kezdőfogás felvétele során "elfogyok", azaz az ujjak már akkor elfáradtak, amikor még a tényleges nyomás meg sem kezdődött.

A kezdőfogásra rá kell erősödni a másik kézzel! Rajta vagyok a dolgon!

Ellenben nem bántam meg, hogy ezt vettem. Mivel csak egy Gripperre volt keret, a CoC2,5-t nem akartam, mert nem jelentett volna előrelépést (így látatlanban a HG300-sal lehet egyszinten), a CoC3 viszont hosszú távon fenntartja a kihívást... (persze azért remélem nem öregkoromig)

A CoC Gripperek méretezése:
Guide        60lb
Sport        80lb
Trainer      100lb
No. 1        140lb
No. 1,5     167,5lb
No. 2        195lb
No. 2,5     237,5lb
No. 3        280lb
No. 3,5     322,5lb
No. 4        365lb




2 megjegyzés:

Balázs Csata írta...

Szia Sanyi,

amikor megfogtam a COC3-at, azt hittem valaki átvert(a 300 gripper után) :) :)
Amúgy a 2,5 is erősebb a 300-nál!

Sok sikert kivánok Neked, magamnak és mindenkinek az összenyomásához!!!! :)

Sanyi, aki sokat markol, de keveset fog írta...

Elhiszem, mert olvastam, hogy neked van 2-es, 2,5-es és 3-as is, azaz van viszonytási alapod.

Bár Heavy-hoz nagyon nem lehet viszonyítgatni, mert nagyon nem egyformák, még az azonos méretezésűek sem. (lásd ismerősömnek vett 250-es, amit ballal is többször összenyomtam, míg az enyémet ballal most sem tudom rendesen koccintani)

A Heavy jó gyakorolni, a CoC meg az etalon.

Egyszer csak összenyomjuk - ketten közös erővel :)

Sanyi