vasárnap, november 22, 2009

Nyomás-Húzás-Szakítás


Már olyan régen voltam edzeni, hogy ma az úszás helyett:
  1. Bemelegítés

    Bevezetés: Pörgessük fel a Sanyit! (ötletadó Bazsika)

  2. Swingek: 2x20x@16, 2x20x@24, 2x20x@32, 2x20x@40, 30mp pihenőkkel

    I. rész: Nyomás és húzódzkodás gyakorlás

  3. MP + Pull-Up: 5x[(5-5)@32 + 10]
  4. Clean&Press + Chin-Up: 5x[(2-2)@40 + 5x(+10kg)]

    II. rész: Erőállóképesség

  5. Snatch: 100x@24 + 80x@32
      @24: 100 - 3:45, 10-enként kézcsere
      4 perc pihenő
      @32: 80 - 3:50, 20-20-10-10-10-10

    III. rész: Fogáserősség

  6. Erőkar tégla: 3x(5-5)

  7. 15 perc SMR
Ellestem Bazsikától a kezdeti swinges pörgettyűt. Rendszeresen végzi felmelegedésre és ébredésre. Kipróbáltam egy saját verzsönben, tényleg megadja az alaphangot az edzésre. Az enyém időben mindössze 8 perc, kis golyóktól haladva felfelé. Rendszeres lesz.
Régen Gabinál mindig hasonlóval kezdtünk, de nekem akkor nem nagyon tetszett, mert mivel aránylag lassan pörgök fel ez kissé erőszakosnak tűnt számomra. De így a kicsiktől haladva, technikára figyelve nem olyan vészes: "a szükséges plussz"!

Az edzés gerince a szokott nyomásos nap: MP és C&P. Az MP-khez használni fogom a 200-as Grippert, bár akkor az egyik oldal után le kell rakni a golyót a földre, hogy a Grippert át tudjam rakni a másik kézbe. Eddig csak ökölbe szorítottam a tenyerem, de így tuti hatékonyabb! (Ötletadó megint csak Bazsika)

Most a húzódzkodáson variáltam, 5x10 taktikai, majd 5x5 test felé néző tenyérrel történő (Chin-up), ehhez egy 10kg-os tárcsát a combjaim közé szorítottam.

Apropó súly: rájöttem, hogy a rendszeresen (heti 2-3 edzés) aránylag nagy golyókat felkötő húzódzkodások bántják a derekamat, illetve az öv nagyon nyomja a csípőmet. Így kisebb súlyoknál (0-20kg) visszatérek a badis érában alkalmazott combok közé szorított tárcsákra.
A legjobb a golyófülbe dugott lábbal történő húzódzkodás lenne vagy a súlymellény használata, de ez egyelőre nem megoldható. (Bár súlymellényt nem nehéz összehozni, de akkor is macerás használni)

Az erőállóképesség szakítás: 100x@24 majd 80x@32 egyszuszra (köztük 4 perc séta-fika beszélgetés), nem is kell több, pláne nyomásos napon.

A rendszeres hétfői edzésemet még függőben hagyom, mert így leírva kissé elvetettem a sulykot edzésügyileg ma, de tök jól esett! Ezért nem szabad nekem kihagynom, mert akkor nem tudom, hogy hol a határ...

2 megjegyzés:

Balázs Csata írta...

Sanyi,

nem volt egyszerű edzés!!! :)

A swinget én még mindig nem szeretem, de ha lesz egy olyan gyakorlat, ami egyszerre növeli az erőt, robbanékonyságot és az állóképességet, akkor azonnal lecserélem :). De ilyen úgysem lesz!

Sanyi, a göthös öcskös írta...

Hali!

Én szeretem, csak azt nem, ha edzés elején rögvest a tüdőmet kell keresgélnem...