szombat, szeptember 06, 2014

Smaragd tuják

Ma késő délelőttől kora estig a tegnap megrendelt tuják (ma délután hozták ki őket) elültetése volt soron.
A hely megtisztítása után (egy fenyőtönköt ki kellett hozzá venni illetve két iszonyatosan levert szögvasat) cirka 3 óra alatt sikerült kiásnom az ültetőárkot. Nekem eddig az ásásról normális, majdhogynem szép emlékeim voltak (már többször kellett hosszú víz, csatorna, illetve gázvezetéknek árkot ásnom), de ez a mai brutál volt. A föld betonkeménységű és totál száraz (lett is egy szép kis hólyag a tenyeremen), az ásót nem győztem hajlítgatni. Pont emiatt döntöttem a 70x70-es árok mellett, mert egy-egy kis lyukba belerakva a tujákat, azok csak szenvedtek volna.
A ma elkészült ültetőárokba 13 fért bele 80 cm-es közökkel. Betti segítségével tőzeggel elkevertük az alsó 30-40 cm-es részt, majd beállítottuk a földlabdás, kb. 130 cm-es kis tujákat. Többször alaposan átlocsoltuk, majd kis műtrágyát hozzákeverve a földlabdák magasságának 2/3 részéig feltöltöttem földdel. Ez most ülepszik, holnap ezt a részt befejezzük, illetve nekilátok a másik ároknak.
Teljesen elfáradtam, de Betti is. Még éhes sem vagyok. Azért leerőltettem egy fél dinnyét és egy grillcsirkét. :-) Meg egy nagy protein turmixot.

Holnap vasárnap.

Nincsenek megjegyzések: