vasárnap, november 08, 2015

Faültetés és uszoda

Kora reggel meló, aztán két diófát ültettem a kertbe. Az unokáknak :-))
Ez darabonként 1x1x1 méteres ültetőgödröt jelent, aljára marhatrágya, majd föld, aztán tőzeggel kevert virágföld a gyökerek közé, végül ismét föld. No meg persze közben folyamatosan adagolva kb. 100 liter víz az iszapoláshoz. Gödrönként.
Az első gödör jó tempóban készült, de a másodiknál belefutottam egy ásónyomnyi betonkeménységű agyagrétegbe. Így még nagyobb gödör kellett, hiszen ebbe ültetve a fát, abból nem lesz semmi se: laza talajszerkezetet kellett létrehoznom. Ráadásul a kiásott agyagos földet sem rakhattam vissza, mert az meg egy vízzáró réteget képezne. Szóval szívtam eleget, de elégedett vagyok az eredménnyel. A hiányzó földet olcsóbb virágfölddel pótoltam.
Jól elfáradtam. Az idő végig ködös, nyirkos volt, igazi novemberi idő. Dél körül még szitált is a köd, apró vízpermet formájában. Ennek ellenére egyáltalán nem fáztam. Sőt.

Késő délután aztán uszoda:
  • Úszás: 20 hossz gyors, ennyi elég is volt máról mozgásügyileg
  • Gyógyvizes punnyadás: bő félóra a kinti medencében, közben a nénike által felírt nyújtások
  • Szauna: 3 kör, hosszú merülőmedencés részekkel
Jó kis nap volt!

Holnap hétfő.

Nincsenek megjegyzések: