péntek, szeptember 04, 2009

Húzások


Délelőtt edzés:
  1. Bemelegítés

    I. rész: Erő (2-3 perc pihenőkkel)

  2. Felhúzás: 5x180kg, 3x200kg, 2x210kg, 2x220kg, 2x210kg, 3x200kg

    II. rész: Húzás kiegészítők (szűk 1' pihenőkkel)

  3. Vállvonogatás rúddal (gurtni): 10x180kg, 10x200kg, 10x220kg, 6x240kg
  4. Köteles bicepsz: 5x5x@40kg

    III. rész: Erőállóképesség

  5. 3 kör, 1', 1', 2' pihenőkkel
      15-15 Snatch @24
      10-10 padra fellépés, golyó tartóban @24
      15-15 Snatch @24
      10-10 padra fellépés, golyó tartóban @24
      15 fekvőtámasz, lábak a padon

    IV. rész: Fogáserő

  6. Tárcsás bicepsz: (5-5)x10kg, 2x(5-5)x(10kg+5kg)

  7. 15' SMR
A felhúzás során már a bemelegítéskor éreztem, hogy nem vagyok ma 100%, ugyanis a fogáserőm valahogy sehol nem volt. Ez pedig az egyik legjobb mutatója a test általános állapotának.
Így nem is vittem túlzásba ma ezt az erő dolgot. (+ a jobb kézen a gyűrűsujj tövében egy pici, de mély szakadás. Hogy az mikor lett?! Mindenesetre a fogást kissé ez is akadályozta.)

A kiegészítő gyakorlatok után a MetCon-t sem bonyolítottam túl. Nem is kellett, mert már a második kör után végem volt, mint a botnak: így itt adtam magamnak +1 perc pihenőt, aztán kezdtem neki a 3. körnek.
A snatchek általánosan rombolnak, de a padra fellépés nagyon brutál tud lenni. Ugyanis mivel a @24 tartóban van, ezzel a légzést kissé akadályozza, azaz a snatchek után nem igazán tud az ember könnyen lélegezni. Aztán meg ugye megint jön a snatch...

A folyamatos (snatch-fellépés-snatc-felépés-fekvőtámasz) végrehajtás miatt az aerob rendszerem a végére padlót fogott.
Egy szó, mint száz: a nem találtam a tüdőmet.

Érdekesség, hogy az egyik snatch sorozatban a 15. ismétléskor a golyó kicsúszott a bal kezemből (le is vettem ezek után a cérnakesztyűt) a felhozatal során, olyan high pull magasságban. Szép nagy ívben pördült vagy 3-at, majd tőlem olyan 1,5 méterre becsapódott a vastag gumiszőnyegbe, 2db 0,5-1cm mélységű nyomot hagyva. Pont ma dolgoztam a nagy teremben (mivel a pad ott van), így nagy gond nem volt belőle. A kis teremben igencsak szétszaggatta volna a padlószőnyeget, meg az alatta lévő járólapot...
Ember nem volt előtte, mert már kezdetektől fogva ügyelek arra, hogy a ballisztika során senki ne legyen előttem 3-4 méteren belül.
Nem mindennapi dolog volt, mindenki elnémult: "angyal szállt el a teremben" Na jó, akkor golyó... :)

Más:
Ma a Lacee gyereket felvettem a bloglistámba (régebb óta olvasgatom). Nagyon jó ötletei vannak a MetConokra, változatosan edz, bár sokszor nem értem, mit ír le gyakorlatok gyanánt, spéci angol elnevezéseket használ. :)
Hiába: "Fiatalság, bolondság..." Szóval nem lacifacázik, hanem keményen odateszi magát!

1 megjegyzés:

Lacee írta...

Köszi, viszont:)