szerda, január 20, 2010

Mindent duplán!


Ma változatos nyomások és változatos MetCon:
  1. Bemelegítés

    Bevezetés: Pörgessük fel a Sanyit!

  2. Swingek: 2x(@16, @24, @32, @40), 30mp meló, 30mp pihenő, összesen 8 perc

    II. rész: Az erő gyakorlása

  3. BUP: (5-5)@24, 2x(2-1)@32
  4. BUP két golyóval: 2x(@24-@24)
  5. Clean&Press két golyóval + PullUp: 6x[(5-5)x(@32-@24) + 5x(+@16))], a nyomásnál minden sorozat után golyócsere

    III. rész: Erőállóképesség

  6. FGB 3 kör, 1 perc pihenővel:
    1. 1 perc Snatch @32 (félpercnél kézcsere)
    2. 1 perc Clean @32 (félpercnél kézcsere)
    3. 1 perc Swing @40 majd @32 (félpercnél golyócsere)
    4. 1/2 perc Fekvőtámasz
    5. 1/2 perc Hídtartás
    6. 1/2 perc Fekvőtámasz
    7. 1/2 perc Hídtartás

    IV. rész: Fogáserősség (Atlasz készlet)

  7. RT-s emelés: 3x(3-3)x52kg
  8. Tárcsaforgatás két tárcsával egyszerre: 3x5x(15kg-15kg), 2x2x(20kg-20kg)

  9. SMR
Ma a nyomásokat egy kis BUP-os rajolással kezdtem. @32-ből jobbal frankón ment egymás után két ismétlés, ballal csak másfél :), azaz csak egy normálisan.
Aztán még egy kétgolyós BUP, amely során egyszerre vettem fel a két @24-et és egyszerre nyomtam belőlük BUP-ot két ismétlésben. Érdekes érzés...

Kétgolyós C&P, de különböző méretű golyókkal: 5 ismétlés úgy, hogy a balban volt a @32, jobban a @24, majd 5 fordítva. Közben egy kis húzódzkodás. Ez ment 3 sorozaton keresztül. Elég is volt...

A MetCon nagyon brutálra sikeredett, a snatch és a clean alaposan megadta az alaphangot már az elején!

A tárcsaforgatásnál most két 15kg-os tárcsát forgattam egyszerre. Ez jó lesz gyakorolni a mozdulatsort, mert bizony kipróbáltam 2db 20kg-os tárcsával is, de két-két ismétlés után a balt mindig buktam. Egyszerűen nem tudtam mindkettőre egyszerre figyelni, azaz ezt gyakorolni kell. Elő is fogom venni sűrűn a két 15kg-os tárcsával!

4 megjegyzés:

FredYoong írta...

Nem semmi, hogy a "gyúrástól" jutottál el idáig! Van remény az esztelenül bicepszezőknek! :-)

Sanyi, a céltudatos gyúrós írta...

Hali!

Valójában kissé beleuntam az öncélú súlyzózásba, kerestem az új kihívásokat. Fő cél a kikapcsolódás!

Bekukkantottam a blogodba, nagyon alaposan jársz körül témákat!

FredYoong írta...

Köszi, gyere máskor is!
Blogolhatnál valamit arról, hogy hogyan zajlott ez az átmenet nálad, hogyan értetted meg, hogy nem a kockahas a minden (bár olvastam, hogy szerinted fontos - szerintem se rossz). Engem nagyon érdekel ez a téma. Elkeserít, hogy régen hogyan edzettem, és azon gondolkozom, hogyan lehetne másoknak is hatásosan bemutatni, hogy nem csak az a módszer létezik, amiről a magazinok írnak.

Sanyi, a racionális gyerek írta...

Hali!

Hosszabb bejegyzést nem érdemel a téma, de azért pontokba szedtem:

1. A testépítés megfelelő szinten végezve - akármit is mondanak a különböző tápkieg cégek és fórumok - drága sport.

2. Egy adott izomtömeg és erőszint elérése után már jelentős fejlődést naturálon nem lehetett volna elérni, kokszolni meg nem akartam.

3. Cselgáncs és birkózás múltamból adódóan mindig is szerettem az erőállóképességet próbára tévő edzést.

4. Nagyon megfogott (és azóta is tetszik) a fogáserő brutális megnyilvánulása a kártyatépés, a tárcsaforgatás. Ezeket kezdetben egyértelműen csak a kettlebellnek tulajdonítottam.

5. Kellett valami más, mert a vállam és főleg könyököm bizony fájt. Most nem.

Azaz anyagi (pénz), egészségügyi (fájdalom) és érzelmi (csodálat a kártyatépők iránt) okok együttese hozta a váltást, pontosabban a más módszerek bevezetését az edzéseimbe.