hétfő, március 23, 2009

Kettlebell-37


Ma sajnos csak egyedül voltam, mert Bettinek fáj a füle, hajolni sem tud tőle: akkora nagy lett, hogy beleüti a térdébe :)

A bemelegítés után (swing + clean + snatch) egy kis séta, de most egy @16 clean tartásban, egy @24 pedig fej felett. A séta közben először 3 nyomás, majd 4-5 méter után 2, az indulási helyre visszaérve 1. Természetesen mindkét oldalra, azaz összesen 2 kör. Az utolsó nyomások már szinte maximális erőkifejtésnek tűntek.
Ezt a fajta séta + nyomás biztos résztvevője a vegyes napnak, mert jól erősíti a stabilizáló törzs és vállizmokat.

Egy kis haskerék: ezt jó hogy megint elővettük. Kiderült, hogy az én technikám alapvetően nem helyes, mert nem a has izmait terheli elsődlegesen, hanem a derék izmait. (Ami hosszabb távon erősen sérülésveszélyes.)

A csípő előrebillentve, a hasizmok feszes összehúzott tartásban, a hát emiatt kissé púpos benyomást kelt. Ebben a helyzetben kell megindulni. A véghelyzet felé közeledve nem szabad, hogy a has kiengedjen, azaz a hasizmok felső része és a csípő közötti távolság nem nyúlhat meg! Akár egy arasz is maradhat a csípő és a padló között, másrészt innen már vállból kell előrenyúlni.

Közben a BentPress alapjai, de meg is maradtunk azoknál, mert először a WindMill-t kell jól begyakorolnom, aztán lehet lépni erre a gyakorlatra.

Óra végén ismét egy 10 perces sokk:

60mp Swing (egykezes, kétkezes, ahogy jól esik)@24
30mp Pihenő
30mp Snatch (7-7)@24
30mp Pihenő

Ezt 4x végrehajtva, azaz összesen 10 perc, ebből 2 perc snatch, 4 perc swing. A vége érdekes lett, mert én már azt hittem az utolsó körben, hogy a swing az utolsó (bele is adtam mindent), amikor Gabi közölte, hogy még van 7-7 snatch...

Legközelebb szerdán találkozunk, egyelőre az lesz az utolsó.

Az alapokat szerintem sikeresen megértettem (persze a gyakorlás hozza a mind tökéletesebb technikát), az egyoldalú testépítő edzésprogramomat lecseréltem, megismertem egy más szemléletű súlyzós edzést. Betti is lelkes - bár számára folyamatosan kell egy figyelő, noszogtató tekintet: majd Gabi helyett megpróbálok én lenni - ami szintén siker. Ez a 4 hónap mindkettőnkre nagy hatással volt: nem múlt el "nyom nélkül"!

Nincsenek megjegyzések: