vasárnap, március 29, 2009

VO2Max + Fogáserősség


Az új edzésprogramom 2. napját ismét az uszodában végeztem (kerékpárral mentem, a @16 a gyerekülésbe bekötve):
  1. Haskörök: 3x[(5 gyakorlat)x20 ismétlés] + Bemelegítés
  2. VO2Max 40x(15/15 - 8 ismétléssel)@16, összesen 320 snatch
  3. Rolling Thunder emelés, tartás: munkasúly 40kg, 50kg
  4. Tárcsaforgatás: 2x(6-6)x20kg, 2x(6-6)x25kg
  5. Nyújtás
  6. Melegvizes punnyadás: 25perc
  7. Zuhanymasszázs: 10perc
A haskörök után a Vo2Max, most 40 kör. A múltkori 30 nem nagyon viselt meg, most bepróbáltam a 40-et. Nagyon ez sem készített ki, talán az utolsó 4-5 kör volt már nagyobb akaraterőt kívánó: egyrészt lett egy vízhólyag az egyik ujjamnál, másrészt az én monotonitástűrésem kb. ennyi lehet. Hozzá kell tenni, hogy az uszodában néma csönd van (magas páratartalom mellett olyan 24-26 fok), semmi zene, se madárfütty, stb.
Ez a VO2Max erre is jó lesz ez, mert én szeretem magam 10-12 perc alatt lealázni, ez meg csak hosszabb idejű (és a @16 8-asával azért annyira nem vészes terhelés).
Hanem a Rolling a Vo2Max után nem az igazi: hiába csak @16, de a maximális erő jellegű terhelésnél már csak kb. 80%-nyi volt a teljesítményem.
A tárcsaforgatás ellenben jól ment, hiszen itt csípő jellegű fogás kell, az meg szinte érintetlen maradt eddig!
A maradék erőt a forró gyógyvíz, majd a skót zuhany annyira leszívta, hogy otthon ebéd után le kellett dőlnöm egy 30 percre aludni...

Az 1. és a 2. edzésnap tapasztalatai
  • A súlyzós edzésnél 1-2 összetett, nagy súlyos gyakorlat után érdemes beilleszteni 2-3 izolálóbb jellegű, 8-10-es ismétlésszámú, kis pihenőidejű, tömegépítő gyakorlatot is!
  • VO2Max előtt a tenyér lecsiszolása szükséges, 30 sorozat felett már kötelező!
  • A fogáserősséget VO2Max elé kell rakni, mert egyébként már nem a maximális erőről szól!
Egyelőre ennyi, majd gyűjtöm az okosságokat!

Nincsenek megjegyzések: