péntek, december 26, 2014

Pénteki erő

Délelőtti edzés, hogy aztán délben folytatódjon a kajamaraton:
  • Húzódzkodás @32 létra: 5x(2-2-2-2-2), összesen 15 ismétlés, minden létrafok után 1-1 BUP @32
  • BUP @36 + Evezés rúddal 130kg + Álló vádli 80kg3x(5-5 + 5 + 20)
  • Padlónyomás @48 + Köteles bicepsz @36 + Farmer RT @403x(5-5 + 5 + két kör a tornateremben)
Ennyi. Az erőrészben húzódzkodás minilétrák a @32-es golyóval, közben minden létrafok után toltam 1-1 BUP-ot szintén a @32-es golyóval, egyrészt hogy előmelegítsek az első triszettben lévő BUP-ra, másrészt jól esik a nagy súlyú húzoncok között egy kis ellentétes mozdulat.

Itt volt egy érdekes mozzanat: kivételesen az edzőteremben nyomtam a BUP-okat, mert a tornateremben többen voltak és ráadásul boksz edzés volt, azaz az egész termet lefoglalták. Voltak akik zsákoltak (három zsák is fel volt függesztve), mások párokban gyakoroltak, szóval nem fértem el. Kint az egyik jó kötésű, szépen leszálkásított, látványos izomzattal bíró srác nagy flegmán megkérdezte, hogy ez ugye csak 32 kg-os golyó. Látta, hogy milyen könnyedén nyomkodom vele a BUP-ot (persze, hiszen csak a húzoncok melletti levezetésként nyomkodtam egyet-egyet abból a golyóból, amiből amúgy 10-10-et is tudok mindkét karral) és úgy gondolta, hogy ez egy látványos, de könnyű gyakorlat. Ezt már utólag mondta el.
Na, szóval adjam már oda neki, úgyis vállazik, érdekességképpen nyom belőle párat (természetesen ugyanígy BUP-ban gondolta). Fel sem bírta venni egy karral, azaz már a BUC sem sikerült neki, de amikor két karral nagy nehezen felvette, nem bírta megtartani (nemhogy nyomni), azonnal tört be a csukló, engedett a hát, a golyó meg zúgott lefelé. Látni kellett volna az arcára kiült döbbenetet... remélem következőleg előre köszön :-)
Mondtam is neki utána, hogy egy erőemelőhöz sem mégy oda, amikor az könnyedén guggol mondjuk kettőket 300 kg-ból, hogy te is tolsz vele párat. Igen, mondta, mert azt látom hogy mennyi van felpakolva, de ez csak 32 kg-os súly volt, és ilyen súlyú kézisúlyzókkal szoktam vállból nyomni. Ja, mondtam, de a végrehajtás módja nagyon más ám. Hát most már rájött.

Az erőrész után két triszett volt a mai adag. Az első keményebb (beépítve az 5-5 ismétléses @36-os BUP illetve a nagy súlyú rudas evezés), a második lazább. Ez utóbbinál lusta voltam mindig leszedegetni a Rolling Thunder-t, így a köteles bicepsz csak a @36-os golyóval ment. De éppen elég volt ez is.
Külön szakítás rész ma nem volt, mert menni kellett enni :-)

Kitaláltam a farmeres témát. Vagy készítettek egy ilyet, vagy veszek. Ma meg is kérdeztem a terem tulaját, hogy nem akarnak-e beruházni két ilyen kis rúdra, mert mivel ezek pakolhatóak, ezért más is tudná használni. Amúgy is állandóan terjesztem az igét a koffercipelés hasznosságáról. Ha nem vevők rá, akkor én magamnak szerzek egy ilyen pár rudat.

Holnap szombat.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nekem betonból lett öntve. Fillérekből. Jól bírja. Kettő oldalán lóg ki vas így oda további tárcsák pakolhatók. Legutóbb 200 ig felpakoltam és bírta.....
Bajzáth

Sanyi, az alapos gyerek írta...

Hali!

Az garázsba, otthonra, saját célra megfelelő. De abban a terembe, ahol a golyóim vannak nem állíthatok be két fixre öntött betonkofferrel, mert

1. felsértené, tönkretenné a padlót
2. balesetveszélyes már maga a tárolása is (véletlen felborul, valaki megemeli, de már nem tudja visszatenni, hanem ejti)
3. egy-egy fixre öntött +80 kg-os koffert legfeljebb 2-3 sporttárs tudná érdemben használni (azaz itt nem arra gondolok, hogy felpakolom, megemelem vagy felpakolom, megemelem és totyogok vele két lépést)

A pakolható rúd ezekkel szemben nem rombol, biztonságosan pakolható és bárki tud vele edzeni, hiszen olyanra pakolja, amilyenre csak szeretné.

Ezek az én szempontjaim. Mert ha már veszek (mert valszeg én veszek és nem a terem) akkor gondolok másra is.