vasárnap, május 24, 2015

Kerti munka

Tegnap reggelre iszonyat beállt a bal csuklyásom. Lehet elaludtam (este még semmi baja nem volt), vagy a tegnapi farmer terhelte meg, vagy csak egyszerűen öregszem, a fene tudja. Mindenesetre Betti ezen felbuzdulva hívott egy általa ismert masszőrt. Nem a szokásos, jól bevált srácot, hanem egy ismeretlent. Mindkettőnket átgyúrt, ami után már mozgatni is alig bírtam a fejem. Így Betti nyomkodta ki este belőle az addigra már szinte diónyi nagyságú izomcsomót. A masszőr nem találta meg :-)
Így ma hanyagoltam az edzést, helyette kerti munka:
  • Fűnyírás: az év harmadik nyírása, bő két óra alatt letudtam
  • Gyomtalanítás: az ősszel ültetett tujasor tükrének gaztalanítása, kimélyítése
  • Mulcsozás: 16x50 liter apró mulcs elterítése 8-10 cm vastagon (Betti is segített)
A gyep nem volt túlnőve, így hamar sikerült lenyírnom, aztán az őszi tujasort raktuk rendbe. Kell a tövére a mulcs, mert a rendszeres locsolástól - ami elengedhetetlen - nagyon össze tud tömörödni a földje, másrészt emiatt a gyomok iszonyatosan nőnek. A tuják amúgy is a kissé savanyú talajt szeretik, ebben pedig épp a fenyőmulcs tud segíteni. Szóval kell. Meg jól is néz ki, bár még nem raktam felülre dekorréteget, azaz nagy darabos, egyszínű mulcsot. 
Szépen le is pirult a hátam, ideje már valami nyári színt magamra szednem. No meg jól el is fáradtam. Hiába, edzés ide vagy oda, a kerti munka fárasztó egy panelöcsinek.

Holnap hétfő.

Nincsenek megjegyzések: