szombat, október 11, 2008

Funkcionális fitness: favágás

Ma - lábamban, hátamban érezve a tegnapi Power hatását - kiástam egy öreg (kb. 20 éves) sárgabarack fát.

Bemelegítésként egy elég vastag ágát kellett lefűrészelni (túl magasra nyúlt), majd frankón körbeásni, 4-5 db combvastagságú gyökerét fejszével elvágni, majd kidönteni, a gödörből kifordítani és fűrésszel még 5 megmaradt vastag ágát levágni. Csak ennyi volt, de elég volt: 2 óra tömény crossfitt edzés! Három hatalmas, felszakadt vízhólyag őrzi a mai nap nyomát. Ráadásul a fűrészelés sem igen tett jót a jobb vállamnak - pedig váltogattam a bal és jobb kezet -, úgyhogy most pihi ezerrel. A tegnapi felhúzás után ez a mélyre történő fejszecsapás tömeg azzal a majd 8 kg-os nagyfejszével a mély hátizmokat elég taccsra tette. Bár érdekes módon elég könnyen ment akkor, valszeg hasonlít a mozdulat a swingre! Csak így utólag, megpihenve feszítős.

Délután kihoztuk a golyóinkat is: egy fekete 24 kg-os, egy fekete 16 kg-os és egy piros gumi bevonatú 8 kg-os készlettel rendelkezünk. Amikor kivettem a 24-est a kocsiból, levittem a pincébe, kibontottam, valahogy brutál nagynak tűnt. Persze fizikilag elég zérón voltam már, de akkor is valami ormótlan, böhöm nagy súlynak éreztem. Betti is a magáét, pedig az csak 8 kg-os. Na majd barátkozunk egymással... Én egyelőre az ággyal.

1 megjegyzés:

Betti írta...

Khm.. ez most le van írva, tehát csak az ággyal.. ;-DD