vasárnap, január 18, 2009

Gyors power + Radnai-féle MetCon


Mivel még vasárnap is meló és a terem pedig 16-kor zár, ezért csak egy rövid, de gyilkos edzésre került sor:
  1. Haskör: 1x[5 gyakorlat)x20 ismétlés] + Bemelegítés
  2. Felhúzás: 6x5x200kg
  3. MetCon: Radnai-féle 4 kör x 52,5kg, 1' pihi: Össz 14'
  4. Nyújtás

Folytattam a felhúzás gyakorlást: ma testsúly 200%-a (ma reggel 98kg, így erősen felkerekítve) volt a használt súly. Ebből húztam biztonsági 5-öket, erőlködés nélkül. (A múlt héten is "erőlködés nélkül" volt, de mégis olyan izomlázam lett...)

A második részben a Radnai-féle súlyzós köredzést újítottam fel, amelyet az általa kiadott MetCon-os DVD-ben láttam. (Illetve egy kicsit változtattam rajta)
4 kör ment le, 1 perces pihenőkkel, 50kg + 2 szorító = 52,5 kg-mal. Brutális volt.

Nem magam fényezve jegyzem meg, hogy nálunk a terem erős emberei rúddal (20kg) bírnak ebből a fajtából 3 kört 1 perces pihenőkkel, a végére majdnem hányás szintjére alázva le magukat...
Terjesztem pedig az igét, de itt látszik, hogy egy átlag - de még átlagon felüli - testépítőnek is mennyire, de mennyire rossz az erőállóképessége. Egy tipikus sorozat: 20-25 mp izolált izomcsoportra, 1 perc pihenőkkel. Így nem is csoda...

A 2008 január 1. - május 1. közötti -18kg-os szálkásítás alatt a lassú aerob helyett (egyszer sem álltam rá a lépcsőzőre vagy a futópadra) ez volt a fő zsírégető mozdulatsor az edzések végén. Megfelelő táplálkozás - diéta - mellett összesen max. 1-2 kg izmot vesztettem (azt is combból sérülés miatt), pedig sokszor ez a legfőbb érv ez ellen a mozgás ellen a bodysok részéről. Néztek is mindig nagyokat a teremben, amikor végeztem. De az eredmény látványos volt. (És azóta is maradt, hiszen a golyózást részben erre is használom)

Radnai már legalább 2 éve hangoztatja szakmai cikkeiben, hogy egy igen intenzív 10-15 perces kondicionálás a zsírégetésre sokkal-sokkal jobban alkalmas, mint az általánosan alkalmazott lassú (átlagban 60perces) kardiózás. Csak hát azokat a gépeket is el kell adni és meg kell venni... A pénz beszél, a testépítő, a sok fogyni vágyó átlag pedig sétál a futópadon, illetve olvas a fekvőkerékpáron...

Na, de nem vagyok én marketinges, jöjjön mindenki rá maga!

Hétfőn-kedden-szerdán sok-sok meló, úgyhogy valszeg otthoni gyakorlás lesz, termi edzés nélkül. Ez van, de egyszer csak vége lesz...

Nincsenek megjegyzések: