szerda, augusztus 13, 2014

Könnyű erő II/29. + Gyógy

Ma ismét edzés. A teremben mentek a légkondik, szinte hidegnek éreztem a levegőt belépéskor. Aztán már nem.

Itt a teljes program!
A Könnyű erő II. utolsó 5 edzésének áttekintése
Dátum BUP PullUp Vegyes bazár Snatch/Swing
08.13. @36: 3x3 25kg: 3x3 Gyógytorna: 60 perc -----------
08.12. @32: 2xL5 17,5kg: 2xL5 Evezés rúddal + nyomás ferdepadon @32: (8-8) oszt ennyi - dőlt rólam a lé
08.11. @36: 2xL3 25kg: 2xL3 Goerner 5x2G: 24-32-36-36-36 @32: (12-12); (3+3)x20-45"
08.09. @32: L6 15kg: L6 Gyógytorna: 70 perc -----------
08.08. @40: 5x1 35kg: 5x1 Goerner 5x2G: 24-32-36-40-40 @32: 10x12 (5 perc 111)

Szegtörés: 200x7 és 180x6
Zsinórban a harmadik edzés. Tapasztalataim szerint ez már nekem sok, de ma úgyis a gyógytorna adta az edzés gerincét. A két célgyakorlatban a tegnapi mennyiségi létrák után azt hittem macerás lesz melózni, de tévedtem. Tök jól végigtoltam a BUP-ot és a húzoncot. Csak könnyű erő lenne na.
A húzódzkodásnál a levezető sorozatokban kötélen húzódzkodtam.
A mellizmok kissé fájnak a tegnap felelevenített nyomások után, de alig éreztem a meló közben. Szerintem holnapra durvább lesz.

Holnap csütörtök és valszeg kerti munka.

2 megjegyzés:

MáT írta...

Szia Sanyi!

Rendszeres olvasó vagyok, csak a kommentelésig ritkán jutok ;-)

Gyógytornával kapcsolatban kérdeznék. Van/volt sérülés, amin javítani szeretnél vagy hogy jött ez. Olvastam, és értem, hogy a beszűkült csípőmobilitáson dolgoztok főleg. Esetleges kopás is van, mit "diagnosztizált" a gyógytornász?

Hasonló cipőben járok, nap 10-11óra ülés... egyre jobban látom, hogy a szeretett erőgyakorlatokból kéne elcsippenteni, és beiktatni hasonló pre-és rehabot, mint te...

Névtelen írta...

Hali!

A gyógytornász épp ma csinált mindenféle teszteket (asszem 7-féle volt: itt nyomta meg ott feszítette, ezt kellett emelnem, azt kellett tartanom, meg jeleznem kellett, hogy érzek-e fájdalmat, nyomást, stb.), ami alapján kopás nincs. De azért javasolt még egy csípőröntgent is, mert ugye bele nem lát :-).
Alapvetően az izomegyensúly van nagyon felborulva (bizonyos szalagok nagyon erősek és ezzel elnyomják és akadályozzák más szalagok működését), ami a napi rendszerességű ülőmunkával párosulva (sok-sok év rossz lábtartásával - rossz szék) okozza a beszűkült mozgástartományt.
A könnyű erő programmal nagyon megfér ez a kis nyújtás-mobilizálás, így nekem nem kell elcsippentenem sehonnan sem. Másrészt nem is olyan könnyű ám ez a torna: igencsak le szoktam főni benne és mindenféle izomlázam van utána. Úgyhogy simán elmegy egy más jellegű mozgolódásnak is.
Nagy szerencsém van vele, mert ott tart TRX, meg súlyzós órákat, ahol én is edzek. Így a gyógytornász napon mindössze rövidebbre fogom a saját edzésemet, aztán mehet a móka.
ha minden jól megy, akkor bizony ez egy hosszabb távú meló lesz.