szerda, július 02, 2014

Könnyű erő: Létrák 1.

Lassan visszatér kis családom szekere a normál kerékvágásba. A felújításnak még mindig van híja, de azért már látszik a vége. Ma már kijutottam edzeni is. :-)
Folytatom a könnyű erő programot, kis változtatással: a fix sorozatok helyett létrák következnek.  Ezt már Mikóházán is bepróbáltam, és bejött a dolog.
Az elemelést kissé hátérbe szorítom (eddig sem volt célgyakorlat, csak egy jó teljes testet igénylő gyakorlat, amit az érgyulladásra hajlam miatt óvatosan kell alkalmazni) helyette a dupla felvételt (esetleg nyomással együtt) veszem ismét elő. Ez a gyakorlat nagy kedvencem volt évekig, most a könnyű erő rendszerét húzom erre is rá. Rendszeressé teszem a függeszkedve lábemeléseket és a hídtartásokat is.
Az edzés végi szakítás sorozatok, a Rolling Thunder emelés és a szegpusztítás természetesen marad.

Összefoglalva tehát 42 alkalom után változtatok is, meg nem is. Maradok továbbra is a néhány alapgyakorlatnál és az edzésenkénti 10 körüli ismétlésszámnál. Nem merészkedek továbbra sem közel a maximális teljesítmény leadásához, kivéve a szakítás sorozatokat, ahol előfordulhat, hogy az alkarjaimat kikészítem :-), de hát itt ez időnként szükséges lehet. Azaz marad a könnyű erő program, ami akár egy nyugdíjasnak is bejöhet.

Ennek megfelelően a mai adag:
  • BUP-létra: 2x(1-2-3)@36
  • Húzódzkodás-létra: 2x(1-2-3)x(+26,5 kg)
  • Elemelés: (1-2-3)x200kg
  • RT-emelés: 5x(1-1)x72kg
  • Snatch@24: (15-15)x(8mp), (40-40)(nyugodt tempó), (50-50)(mint állat)
  • Térdemelés függeszkedve + hídtartás: 3x(10 + 1 perc), kis pihivel 
Más.
Ugye tavaly novemberben a Jaga Fitness bezárt, pontosabban női teremmé alakult. Ekkor nyitott meg a város másik végében a Galaxy Gym, ahová én is beköltöztem néhány hét erejéig. De aztán néhány dolog ott nagyon nem tetszett és pár hét után áthurcolkodtam a város elit termébe, az RB Fitnessbe.
Azóta a Jaga Női Fitness bezárt (nem volt vendége, amin nem is csodálkozom, mert az RB magasan veri, meg azért a Galaxyba is sok nő járt) és két helyi erősember palánta megnyitotta ugyanott a napokban a Herkules Gym erőemelő, erősember és testépítő termet.
Az egyik tulaj nagyon-nagyon régi edzőtársam, meg egyáltalán, majdnem az összes régi gyúrós, koksz és koksz nélküli előreláthatólag ott fog összejönni. Már megnéztem: igazi erő műhely. Ja, ismét vannak kofferok Több is. Meg vannak kőgolyók, traktorkerekek, rönknyomáshoz cuccok, azaz erősember kellékek is.
A két tulaj mindegyike nyert már - nem is egy - erősember versenyt, ott fog edzeni az idei Masters erőemelő bajnok is a tanítványaival - akit szintén évtizedek óta ismerek - és remélhetőleg sok lelkes fiatal. Lesz vödrös magnézia, rock és metál zene, lehet hangosan ordítani és káromkodni. Szóval nekem való hely.
Már hívtak is, hogy költözzek át a golyóimmal. Az RB-ben augusztusig van bérletem, aztán bizony lehet átcuccolok. Bár itt is nagyon jó helyem van (szinte külön terem a golyós gyakorlatokhoz, ahol saját zenét tudok berakni, igényes környezet, tiszta öltöző és zuhanyzó), de olyan vagyok itt, mint az elefánt a porcelánboltban.
Edzéseimmel és kinézetemmel (itt nemcsak arra gondolok, hogy azért rajtam van egy kis szél összefútta izom itt-ott, hanem főleg arra, hogy én az edzéseim során erősen le szoktam főni, itt meg nagyon sokan úgy jönnek és mennek, hogy egy verejtékcsöpp nem sok, de annyi sincs rajtuk) erősen kilógok az itteni miliőből. Ez azért a teljesítményre is rányomja a bélyegét. Jobb mindenkinek a maga falkájában :-)

Holnap csütörtök.

Nincsenek megjegyzések: