vasárnap, május 10, 2009

10' Snatch + Fogáserő


Minden maradt a régiben: mivel ma még - remélem szeptemberig utoljára - délelőtt meló, Betti meg mindkét gyerekkel Hegyesen, így ma mentem edzeni, teljes mértékben igazodva az eddigi rendszerhez. Pedig már 2 hete tervezem a 2 napos csúsztatást... :))

Ma a szokott VO2Max helyett sort kerítettem a 10 perces snatch tesztre @24-gyel:
  1. Bemelegítés

    I. RÉSZ: 10 perces snatch teszt @24

  2. 10 perc snatch @24: 218db

    II. RÉSZ: Fogáserő

  3. Rolling Thunder tartás: 3x(10mp-10mp)x55kg
  4. Tárcsás bicepsz: 3x(5-5)x10kg, 15kg-mal egy értékelhető sem volt
  5. @8-as golyóval emelés és tartás (5-6mp): 3x(2-2)x(@8+5kg), +10kg-mal egy értékelhető sem volt
  6. A világ körül: 3x(oda-vissza 1 kör)x(2db 15kg-os egybefogva)
  7. Köteles emelés és tartás (5-6mp): 3x(1-1)x64kg
  8. Köteles farmer: 2x(2-2 nagy kör a teremben oldalanként)x@40

  9. Nyújtás és fetrengés
Az éves célt ismét csak teljesítettem, hiszen 200-at tűztem ki, ez bőven megvolt.

A teszt elején feltételeztem, hogy nem gyilkos tempót diktálva, 15 ismétlésre vagyok képes a @24-gyel 30mp alatt, ezért a következő beosztással éltem:
    30mp jobb - 30mp bal - 15mp pihenő, egy kör 1'15" = 30 snatch
    10 perc alatt pontosan 8 kör = 240db snatch
Persze nem bírtam végig:
  1. kör: 30db
  2. kör: 30db
  3. kör: 30db
  4. kör: 20db (itt nem volt 1 perc munka: pihentem...)
  5. kör: 30db
  6. kör: 20db (itt nem volt 1 perc munka: pihentem...)
  7. kör: 20db (itt nem volt 1 perc munka: pihentem...)
  8. kör: 38db (amennyi még belefért a vége pittyig)
    +________________________________
    Összesen 218db snatch
Célként merülhet fel, hogy a következő tesztnél végig bírjam ezt a beosztást. Az összesen 240 snatch lenne.

De számomra a fő cél inkább az, hogy a 200-240 közötti eredményt bármikor produkálni tudjam!

Persze, lehet hogy más taktikával másképp menne, de szerintem ez tök jó beosztás.
Majd ha már jó ideje a VO2Max-ban @24-gyel dolgozom, akkor felmérem megint. Biztos lesz javulás, hiszen alapvetően @16-tal melózom a snatch-ben. A fogáserőm (és a tenyerem!) meglepően jól bírta a kiképzést, inkább tüdő híja volt. Szóval a cél ebből is teljesítve!

A fogáserőben nem is mentem túl nagy súlyokra most, inkább mindenben a tartás dominált. Kipróbáltam a golyós tartást: a @8-as fülére rákötöttem lánccal 5kg-ot és a golyót fogva emeltem és tartottam. Nagyon király gyakorlat! A @12 golyórészét már nem igazán tudom jól megfogni (alapvetően nincs nagy tenyerem a magasságomhoz képest), de a @8 jól beleillik. Úgyhogy ez az új gyakorlat is a repertoár része lesz.

Holnap pihenőnap. Kedden C&P Létra. Szegény Gripper-nap most valahogy kimaradt. (persze azért napközben a 250-est bőszen szoktam nyomogatni többször is)

2 megjegyzés:

Ricsi írta...

Gratulálok a 218 snatch-hez! Ne pihenj, és simán meglesz a 250 is. :)

Névtelen írta...

Köszi! Én nem akartam pihenni, de körülöttem elfogyott a levegő...