szombat, augusztus 22, 2009

Csirkelábazás


Délben LábReHab:
  1. Gimnasztika főleg a bal oldalra: 15 perc (ez a bemelegítés is)
  2. Felhúzás: 2x6x180kg, 3x4x200kg
  3. Tartás: 2x20"x180kg
  4. Univerzális farizomgép 4 gyakorlat non-stop: 2x(mindből 12bal-12jobb)x40kg
  5. Padra fellépés golyóval: 4x(10-10)@24
  6. Állóvádli: 3x12x55kg
  7. Farmer (félkör: 33lépcső + 20m): (2 kör)x(@40-@48), a felénél (a lépcső alján) kézcsere
  8. Nyújtás
A mélyguggolást nem szereti a bal térdem: kattan tőle felfelé jövet. Így nem is erőltetem, ellenben a padra fellépésnél (ami ugyanolyan hatásos) semmi gond, a mozgást itt végig kontroll alatt tudom tartani.

A kattanás oka, hogy mélyguggolás során a bal térd erősen kifelé rotál. Ez egyrészt a közelítők gyengeségére utal (bár a gyógytornán és azóta is ez a terület jelentősen erősödött hála a célgyakorlatoknak), másrészt a bal combcsont a csípőízületnél kissé kifelé fordult. Így a bal térd (a rosszul csontosodott hátsó szalag, meg a laza egyéb térdszalagok miatt) kifelé rotál.

Ezért minden guggolás, felhúzás, swing során nagyon oda kell figyelnem a párhuzamos lábfejekre és combokra. A felhúzásnál és a swingnél ezt eddig is tudtam figyelni, de a guggolás során ha mélyre akarok menni (a comb a vízszintes alá), akkor ez már nem lehetséges. Ezért a guggolást most egy ideig szüneteltetem. Kár, de ez így helyes.

A felhúzás után tartottam egy kicsit a rudat: jó volt...

A farmer egyre jobb, már erős fogásmunka után is (felhúzás, tartás) simán cipelgettem a golyókat, egyik sem akart kiesni.

Délután uszoda. Bazsi nem jött, inkább uborkát rakott be és szilvát szedett a sógoréknál, így egyedül mentem:
  1. 10 hossz mell: nem vittem túlzásba...
  2. 3 kör szauna: király volt!
Holnap pihenőnap.

Nincsenek megjegyzések: