szerda, augusztus 12, 2009

Húzódzkodás


Ebéd helyett ismét edzés:
  1. Bemelegítés

    I. rész: Erő

  2. Húzódzkodás maxra: 10, 5x(+@8), 5x(+@16), 2x(+@24), 2x(+@32), 1x(+@40), 2x1x(+@48), 2' pihikkel
  3. Húzódzkodás gyakorlás: 5x2x(+@32), 2' pihikkel

    II. rész: Erőállóképesség - nagy golyókkal

  4. Clean + Swing: 5x[(5-5)@48 + 20x@48], 1' pihikkel
  5. Snatch: 5x[(10-10)@32 + (10-10)@24], 1' pihikkel

    III. rész: Fogáserő

  6. Erőkar tégla: 3x(5-5)
  7. Húzódzkodás csuklón: 3x3

  8. Nyújtás
A két @48-as húzódzkodás közül az első csak állig ment, azaz nem tudtam az istennek se bevinni áll alá. Pihenő után a második már áll alá ment. Kell még benne erősödni, mert nagyon esetleges a dolog, azaz egyszer sikerül, egyszer nem. Pont a határon lehetek. Volt még két felugrásból lassú leengedés is, a negatív szakaszt erősítendő.

A húzódzkodás gyakorláshoz @32-t használtam, szigorúan kivitelezve.

A MetConnál nagy golyók - Gabi bejelentette igényét a saját golyójára :( - így a pihenők is 1'-ek voltak. Így sem találtam a tüdőmet: végem lett, mint a botnak.

Egy kis fogáserő: az erőkar téglánál már a végén vannak a tárcsák, de ez még könnyebb, mint egy 5kg-os tárcsa, mert nekem 3 kisebb tárcsából jön össze az 5kg. Úgyhogy beszerzek egy 5kg-osat és azt rakom a legvégére, nyilván ez tovább nehezíti a dolgot.

Egyébként a szorítógyűrűkön lévő kis hajszálvékony rudacska (amivel be lehet csavarni) össze-vissza van már hajolva, előbb-utóbb le fog törni. Olyan pici helyen nyomja a csavar a rudat, hogy nagyon meg kell húzni (ujjaim mint a kombinált fogó) ahhoz, hogy rendesen megszoruljon. Ennyi pénzért ez nagyon gagyi kivitelezés! Úgyhogy apósom - aki mindenhez értő vasas szakember - kezébe kell hogy adjam egy kis renoválásra.

Legszívesebben visszaküldeném a boltba, cseréljék ki: 11500ft-ért igazából csak egy jó ötletet kaptam, sz@rul kivitelezve! De végül is a szellemi terméket meg kell fizetni, hiszen jómagam is abból élek...

Holnap még nem tudom mi lesz :)

Ma megtaláltam azt a videót, ami nagy kedvencem, az egyik első inspiráció volt az edzéseim átszervezésére. A tárcsaforgatás van megörökítve (én csak egy 25kg-ossal szoktam, de tervben van kettő is) Jesse Marunde előadásában (sajnos 2008 szeptemberében elhunyt):


4 megjegyzés:

Lacee írta...

Te egy kézzel fogod azt az egy tárcsát vagy kettővel forgatod-pörgeted?

Sanyi gyerek írta...

Egy kézzel. Előszőr jobbal 6-7, majd átveszem és ballal 6-7. De már tudom úgy is, hogy amikor a tárcsa a levegőben van, akkor kezet cserélek, pont mint az egykezes swingeknél, amikor kézcsere van. (Adogatós swing)
Egyébként az egész mozdulatsor nagyon hasonló ahhoz, csak a fogás miatt nehezebb.
Nagyon látványos, az egész terem el szokott cxsendesedni, amikor rajolok ezzel egy kicsit: mindenki félszemmel lesi...
Próbáld ki!

Sanyi gyerek írta...

Mellesleg így RKC vizsga előtt 1-2 nappal azért inkább hanyagold, mert a vállat és az ujjakat rendesen terheli, ezekre meg biztos szükség lesz. Ráérsz utána próbálgatni.

Lacee írta...

Én is úgy gondoltam:) Meg persze először egy-két számmal kisebb súllyal, azaz 15-20kg.