kedd, december 09, 2008

Kettlebell-22


Ma semmi feltűnősködés: Gabi szerint pizsamában edzettem, nyakig felöltözve. Le is főttem rendesen:

A bemelegítés után a BUP és a BUC gyakorlása volt soron.

A BUP-ot eddig is végeztem, az igazán újdonság a clean talppal felfelé volt. Itt nagyon be kell lőni a kifejtett erőt, hiszen egy lendítés után kell megállítani a golyót talppal felfelé és természetesen nem mellkashoz fordítva, hanem váll előtt tartva.
Lehet combon kívülről, comb között, de csuklófordítás nélkül és végül a már tanult fogással indítani. @16 és @20 volt a gyakorló súly.

Közben pihentetésül és gyakorlásnak a többször 10-10 snatch volt @16-tal, de ez végig volt az óra során. Nem a terhelésen volt a hangsúly, hanem a mozgás gyakorlásán.

A következő a floor press, azaz a Padlóról nyomás. Ekkor kinyújtott és összeszorított lábakkal kell fekvenyomáshoz hasonlóan kinyomni a golyót, de úgy hogy az alkar függőleges, a felkar kb. 45°-ot zár be a törzzsel. A másik kar szintén 45°-ban a padlóhoz szorítva stabilizál. Nem is a nyomás a nehéz, hanem az egyoldali terhelés miatt az ellentétes törzsizmokat nagyon kell feszíteni.
5-5 ismétlések voltak @20, majd @24-gyel, végül 3-3 @24+@8-cal, azaz két golyót összefogtam. Kemény kis gyakorlat: ha ezt a teremben elkezdem végezni, kizavarnak...

Ismét átvettük a tapsolós nyolcast, mert teljesen elfelejtettem. Lényege, hogy a "taps" után ugyanabban az irányban kell tovább folytatni a kört, amerre addig is haladt! Na ez nem volt világos!

Kipróbáltam a köteles swinget is Gabi felügyelete mellett (direkt vittem a Killer Rope-t). Lehet közelebb, távolabb fogni a golyótól és végül lehet mindkét oldalon visszahajtva a keletkezett dupla vastagságú részre is ráfogni...

Az óra végén:

5-5 snatch @16
10 tapsolós nyolcas @20
10 kétkezes swing @24

Ez pihenő nélkül 4 körben. Ennyi fért bele az 5 perces kiszabott időbe. Azért ezt jó lenne kör/perc-es időbe beleszorítani, mert az első még 1 perc alatt ment, csak később lassultam be.

Nincsenek megjegyzések: