vasárnap, június 09, 2019

Túra: Gräfinsitz Bazsival

Ma dél körül kipattant a fejemből, hogy felmegyek a kedvenc kilátóhelyemhez, most Bazsi is csatlakozott. Betti felvitt bennünket - ez kellett ahhoz, hogy Bazsi is jöjjön :-) - az AnnenCafe melletti parkolóhoz (1070 m), onnan indultunk. Olyan egy óra alatt értünk fel a célhoz, az 1460 méter magasan fekvő Grófné székéhez. Ez 1,5 km-es túrát jelent. A végét természetesen a gerincúton tettük meg, ami egy alig járt, de jól követhető ösvény. Jó fél óráig nézelődtünk. Vittem a 30x60-as látcsövet, Bettivel láttuk egymást, mert ő meg a háztól nézett bennünket a 20x60-as orosz látcsővel. Lefelé már egészen a házig jöttünk, ami 3,2 km-es út 600 méteres ereszkedéssel.
A felfelé vezető úton megálltunk a helyi Hoover-gátnál (én neveztem el így), ami egyike falut védő gátaknak. Egymástól kisebb-nagyobb távolságra 3 is van belőle. De más helyeken is van ehhez hasonló:

Bazsi a Grafinsitzen:

Az új hobbi:

Frankó idő volt, a pólóm meg is száradt, amíg fent molyoltunk:

Jövünk lefelé a gerincúton:

Egyik oldalon végig szakadék van:

Ez pedig a kedvenc falu feletti vízesés, ami most nagyon félelmetesen zubogott:

Az egész túra belefért 3,5 órába, jó kis délutáni testmozgás.