hétfő, szeptember 22, 2008

Kettlebell 1-2

Ma nincs edzés, csak izomláz :)

Kihasználom a pihit, hogy a múlt heti két golyós edzésről néhány szót ejtsek, már csak azért is, hogy később meglegyen egy teljes kezdő program.

1 edzés (szeptember 16): Bemelegítés után (orosz nyújtásos bemelegítés) a kétkezes swing-gel ismerkedtünk meg. Ekkor 16kg-os golyóval dolgoztam, Betti 8kg-ossal. "Mindent feszíteni, nehogy az erő elfolyjon": lapockát hátra a vállakkal együtt, a fenék, a has mint a kő. Olyan a kezdő mozdulat, mintha fel akarnánk ugrani helyből páros lábbal.

A vége felé már elég jól ment nekem is, meg Bettinek is. persze figyelni kell, mert hajlamos vagyok a vállat előredobni, pedig az veszélyes.

Egy másik technika a körzés volt:

  • széles terpeszben nyolcasok a térd körül;
  • Állva a derék körül, minél nagyobb ívben;
  • Állva a fej körül;

Az óra végén Tabata-szerű edzés: 4 körben 20 másodperc kétkezes swing, 20 másodperc pihenővel. Ezt Bettivel csináltunk, majd nekem plusz programként megint egy ilyen.

Edzés végén nyújtás: fekvőtámaszban a csípő leengedése a taljhoz, majd a fenék kitálása magasba.

2 edzés (szeptember 18): Kissé hamarabb érkeztünk, ezért emlékezetből kezdtünk bemelegíteni, aztán Gabival folytattuk. A fő szám a swing további gyakorlása, illetve az egykezes swing volt. Kézcsere a felső holtponton először 5-ösével, majd 2-esével. Ja, most már előre léptem: 24kg-os lett a golyóm. Ezzel már jobban éreztem a mozdulatot, a múltkori 16-os kissé kicsi volt, ezért a technika sem ment vele olyan biztosan. A 24-esnek már akkora súlya van, hogy kell a technika a helyes kivitelezéshez. 20-asával gyakoroltam, fele bal, fele jobb kézzel. Betti 12 kg-osra váltott, de az edzés közepe felé már nagyon fájlalta a derekát, így visszakapta a 8-ast.

Az óra végén 6x1 perc munka volt: swing + körzés térd körül + swing + körzés derék körül + swing + körzés fej körül. Még nem dolgoztam végig az 1 perceket (bár erőben simán bírnám: hála a MetCon-os edzéseknek), mindig 40' volt a melóm, mert nem akartam nagyon taccsra tenni magam: féltem, hogy a kivitelezés rovására megy a fáradtság. Majd következőleg!

Ez a 24kg-os eddig nagyon bejött, a fej körüli forgatásokat is simán tudtam vele kivitelezni. Meglátom, hogy a későbbiekben is jó lesz-e ez a súly, mert ha igen, akkor ilyet fogok elsőnek venni.

Nincsenek megjegyzések: