péntek, szeptember 15, 2023

Gräfinsitz egyedül

Ma szép idő és éreztem a kraftot, így az év első gyalogtúrája :-)

Késő délelőtt 11:30-kor indultam a lakástól (880 méteres tengerszint feletti magasság). Délre felértem egy szép kis kilátóponthoz. A kisváros nagy része:


A kolbászkészítő nyugdíjas hentesbácsi háza:

A völgy és a városka folytatása:

Panorámakép a kilátóponttól. Az a színes szatyor tele volt szeméttel (ostoba népek hagyhatták ott), amikor visszafelé jöttem, akkor lehoztam.

12:15 AnnenCafe (1030 méter, az app kicsit magasabbat mutat). Jó pár autó parkolt, sokan mentek/mennek innen felfelé. Az étteremke innen balra van:

Olyan 150 méter legelő után keződik az igazi túra:



Egy kis csapat tehén jött lefelé az úton, önállóan, egy kolompos volt köztük. Megálltak inni az itatónál (kb. 1200 méter magasan vagyunk):

Az út kérlelhetetlenül emelkedik:

Ez már kb. 1350 méter magasan van. Lentről fotózva, fent, a sziklán növő fa mögött halad tovább az ösvény (kb. 50 méterrel magasabban):

A rövidítő úton mentem, ami brutál meredek és lám: friss tehénylepények voltak az ösvényen. Azaz ma itt tehenek jöttek fel. El sem hiszem, ha nem látom. Fent hallottam is a kolompolást, tőlem olyan 150 méterre lehettek, de az erdő és a domborzat miatt nem láttam őket. Ehhez hozzátartozik, hogy még a lenti kilátópontnál (ahol pont délben jártam és fotózgattam) megelőzött egy helyi nő (semmi nem volt nála csak a kezében egy telefon), aki aztán a rövidítő út előtt jött velem szemben lefelé és telefonált. Azaz a teheneket kereshette. De közben lazán megelőzött és már visszafelé jött. Persze, lehet nem ment fel a Grófné székéig, mert a kolompolást már lehetett hamarabb hallani. De a tény: ami nekem egy túra, az neki egy olyan "Megkeresem már a teheneket..." napi szükséges meló.

13 óra után pár perccel értem fel az 1460 méter magasan lévő célhoz. A telefonos app 1485 métert ír:


A kilátás ugyanolyan gyönyörű, mint mindig:

A kisváros, de 500 méterrel magasabbról:

Vannak padok is. A hátam mögött folytatódik az ösvény:

Szemben a Schlossalm, a bal szélen a Stubnerkogel:

13:30-kor indultam lefelé. A rövidítő út kezdete alatt van a kedvenc "buszmegállóm":


A városka felett megálltam a vízesésnél. Jó hideg volt a kis katlanban, a vízesés lábánál. Olyan 20 méter magas lehet, de innen még legalább 30 métert esik a másik irányba:

15 órára értem vissza. Megérte felmenni!

Nincsenek megjegyzések: