kedd, november 04, 2008

Kettlebell-14

Még ma is egyedül golyóztam, Betti is jött, de addig "soppingolt" (állítólag még beteg), amíg én élvezkedtem:

Bemelegítésnek 5x20 swing, nemcsak @24-gyel, de a régi-új barátommal, a piros @32-vel is.

Kicsit guggoltunk: először széles terpeszben (de ott még nem tudok vízszintesig lemenni), majd rendesben két @16-tal. Szerintem elég jól ment, igaz nem teljesen mélyre, de már vízszintes alá! Gabi figyelte, amikor a bal térd elkezd befelé menni, na akkor van az ereszkedésnek vége.

A helyes technika: Hátrafelé kell guggolni, sarokra, a lábujjak szinte a levegőben, a térdek meg kifelé mozognak. A lábszár végig függőleges, a térdeket a lábfej fölött kell tartani (nem lehet előrébb). A felsőtest függőleges. Ekkor igazán csak a farizmok dolgoznak, a combizmok kevesebbet, a térden nagy terhelés nincs! Mindenképp sikernek könyvelem el ezeket a mai guggolásokat.

Az óra következő részében a két @16-tal egy clean, majd egy nyomás fej fölé és séta következett. Jó nagy kört mentem (bírom én ezt), majd vissza, ahol következett egy guggolás. Ekkor Gabi vigyorogva: Na akkor vissza nyomás fej fölé és ismét egy kör! Úgyhogy még egy séta+guggolás, majd egy harmadik is. A golyókat csak ekkor tehettem le. Mondanom sem kell, hogy a körök iszonyatosan kisebbedtek a vége felé, a nyomás meg egyre nehezebb lett. Kis pihenő, majd még összesen kétszer ez a gyakorlatsor. A legutolsó nyomásnál elsőre már nem is bírtam kinyomni a ballal, vissza kellett hozni tartásba, majd 5-6 mp után ismét nekifogtam, ekkor már kiment. (A kör amit mentem vele mindössze pár lépés volt)

Közben visszaérkezett Betti, kattingatott bőszen a fényképezővel, raktam is be egy párat.

Gabi körülbelül így nézhetett, amikor bejelentette, hogy "Na akkor nyomd vissza fej fölé és mehet a séta..."

Miután összekapartam magam, következett egy kis renegát evezés  @16 + fekvenyomás + bicepsz előredőlve @24. Eredetileg mindenütt 5 ismétlést kellett volna három sorozatban, de csak 3 ismétlés ment tökéletesen. Gabi: elég lesz ennyi, de akkor öt sorozat lesz! Végül is 3x5 = 5x3, hát elég kemény volt. Próbálkoztam közben egyszer a @32-vel is bicepszezni, de az simán kiesett a tenyereim közül. Brutális nagy az a golyó nekem ehhez a gyakorlathoz.

Bicepsz (legalábbis annak látszik innen...)

Renegát evezés fekvőtámasszal fűszerezve

Az óra végi edzés (Gabi szerint eddig csak gyakoroltunk) clean és swing volt: 10 clean@16 + 10-10 egykezes swing@24 + 10 swing@32. Na ez ment is két körig, de a cleanek leszedték a tenyeremről a tapaszt (két-három inggombnyi területen friss seb van a felhúzástól), így engedményt kaptam: ok nem lesz clean, de helyette nem 10, hanem 20 swing@32. A körök között olyan 30-40 mp pihenő volt. Még a szemüvegem is leesett közben, szóval beleadtam mindent. Szép halál volt így a végén.

Na még egy sorozat (Az erő velem van, de a golyó mégsem emelkedik magától)

Cleanek

Egykezes swingek (Gabi: clean két @16-tal)

Kétkezes swingek

Mivel ez a mai óra elég jól sikerült, így külön ki is írom a mai menüt, később ez jól fog jönni az ötletládába:

3x(nyomás fej fölé + séta + vissza tartásba + guggolás: ez a gyakorlatsor a golyók letétele nélkül 3-szor)2@16

5x(3 renegát evezés@16 + fekvőtámasz a golyókon + 3 bicepsz előredőlve)@24

2x(10 clean@16 + 10-10 egykezes swing@24 + 10 swing@32)

2x(10-10 egykezes swing@24 + 20 swing@32)

2 megjegyzés:

Gabi írta...

Hűű, tényleg tök jók lettek a képek, és most már a "színeket" is értem!
De banyek, azon az elsőn tényleg úgy nézek, mint valami ördög, hehe :D

Viktor H írta...

Gabi,

Ilyen kép készült RKC-n is :D:D