csütörtök, november 06, 2008

Kettlebell-15

Ismét egyedül voltam órán: Betti este ment át edzeni a terembe a golyójával. Ma a szokásos nyújtásos bemelegítés és a 100 swing után (kétkezes 2x20@24, egykezes 2x(10+10)@24, kétkezes 20@32) után a pörgetős guggolást tanultuk:

Kétkezes swing mozdulattal indul, de a fenti véghelyzetnél a golyót meg kell pördíteni, hogy az a fülével kifelé álljon, az alkarokat a test elé behúzva máris indul lefelé egy guggolás, aminél cél egy kicsivel vízszintes alá menni. E gyors le-fel mozgás után (igazából olyan mint egy lábrugó) a golyót visszapördítve folytatjuk az előbb félbeszakított kétkezes swinget. Fontos, hogy a guggolási szakasznál a golyó clean-es tartásban maradjon, ne lebegjen szabadon!

Ez ment először a @16-tal, majd @24-gyel és megpróbáltam a @32-vel is. Általában olyan 10 ismétlést tudtam 30mp alatt. (Persze ezt majd lehet gyorsítani, de azért még figyelgettem a pörgetésre)

A nyomások közül ma a fűrészeléses nyomást vettük: Ez nem más, mint egy folyamatos váltott karú katonai nyomás, amikor is az egyik golyó felfelé utazik, a másik meg közben lefelé. (@16). Persze nem csak önmagában: 5-5 nyomás után 10 pörgetős guggolás következett.

Ma főleg a nyomások domináltak: volt két karral egyszerre nyomás és váltott karú is (az egyik vagy alsó vagy felső végponton "pihent", miközben a másikat nyomtam).

Persze itt is adódtak jó kombinációk:

3x(renegát evezés (5-5)@16 + pörgetős guggolás 10@24)

3x(kétkezes clean + kétkezes nyomás 5)@16

A clean-nél figyelnem kell a csukló tartására: inkább előre kell feszíteni, mert a golyó ekkor húzza egyenesbe. Ha rossz a tartás, akkor a nyomás sem megy jól, sőt nem is biztonságos!

Az óra végén egy kis önbizalomnövelés: a @32-t is kinyomtam először jobbal 3-szor, majd ballal egyszer sem. Mondjuk fáradt is voltam már, de ezért főleg a hanyag tartás volt a felelős. Már a cleanbe határozottan bele kell állni, a láb, far, hasizmokat keményen megfeszíteni, másik kar is teljesen feszes: na ekkor már mintaszerűen kiment ballal is. Kétszer is kiment, de a másodiknál már lazult a testi fegyelem, ezért az már nem volt annyira szép nyomás.

Ma még szép idő volt, remélem marad szombatra, a Nagy Családi Összeröffenésre. Ezért aztán átszerveztem a pénteket: ekkor megyek a friss nagyerdei levegő után egy kis vas és izomszagot szívni a terembe!

Nincsenek megjegyzések: