csütörtök, december 20, 2012

Közepes: 3x10 perc

Továbbra is nagyon tetszik ez a 3x10 perces közepes terhelésű nap:
  1. SMR + Bemelegítés
  2. Duplagolyós kombó + húzódzkodás: 2x(@24-@24), 2x(@32-@32), a felvezetés. A kombó összetétele: 5 dupla swing + 5 dupla clean + 5 dupla MP + 5 húzódzkodás

  3. Dupla Clean&Press: 16x(minden 40 másodpercben 1 ismétlés, a többi idő pihi)x(@40-@40)
  4. Renegát evezés + fekvőtámasz a golyók fülén: 10x(minden percben 5 renegát + 5 fekvőtámasz, a többi idő pihi)x(@40-@40), össz: 50+50 ismétlés
  5. Dupla Clean: 6x(minden 1,5 percben 10 ismétlés, a többi idő pihi)x(@32-@32), össz: 60 ismétlés

  6. Tépésgyakorlás: RTPia 9db
  7. SMR
Az első 10 perc:
Minden 40 másodpercben végeztem egy dupla C&P gyakorlatot a @40-es párossal. Összesen 16 erőtől duzzadó ismétlés és ugye mind nyugalmi helyzetből indult. Tiszta gyakorlás jelleg, tök jól végigvittem. Azért lett 16, mert még a 15 kör letelte után végeztem egy ráadást.

A második 10 perc:
Renegát fekvőtámasszal. Először lenyomtam az 5-5 renegát evezést, majd közvetlen utána 5 fekvőtámaszt a golyók fülén. Ez összesen kb. fél perc meló, így minden percből megmaradt a másik fél perc pihenni. Fogós 10 perc.

A harmadik 10 perc:
A ballisztika dupla clean a @32-es párossal. Próbamenet, de sikerült jól belőni terhelést: minden másfél percben végeztem 10 folyamatos ismétlést - a többi idő pihi - nem raktam le a golyókat körön belül. Szépen elkészültem az erőmmel a végére, bőven felért 120 duplagolyós swinggel. Szokatlan így egyben sok felrántást elvégezni.

A mai mozgolódást tépés zárta. De nevezhetjük gyakorlásnak is vagy edzésnek is. Nem tök mindegy?! Én nem lovagolok a szavakon, inkább csinálom. Remélem ésszel :-), de kedvvel biztos.

Holnap péntek.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Egy személyes véleményt hadd írjak.
Az edzéseidet nyomon követve látszik, hogy elképesztő az erőd, az állóképességed és a regenerációd is.Ez utóbbinak van e valami titka a genetikádon túl?
Írtad, hogy törekszel az edzésintenzitás mérséklésére, mivel te is szeretnél "öreg sportoló" lenni. Nos, ez annyira nem jött össze. :) Szerintem a belles edzéseid FELE untig elég lenne ahhoz, hogy még mindig alapos és kemény edzésnek legyen mondható.

Üdv
Tibi

Sanyi, a hobbista állat írta...

:-)

Tisztelt Névtelen!

Titok nincs (vajh' mire is utalhatsz), de van rendszeres és - remélem - ésszel végzett edzésmunka. Évek óta. Azért ennyi idő alatt csak el lehet jutni egy kis szintecskére. Jó nem sok, de mégis van valami látszatja a befektetett munkának. Ami ráadásul a hobbim is és szórakoztat, kikapcsol egyben.

Számodra biztosan egy elérhetetlen vágy már csak a FELE is annak, ami engem megelégedettséggel tölt el.

Nem vagyunk egyformák. A blogom elejére is felvéstem:

„Önmagad vagy a mérce, mert valahol, valaki a maxoddal melegít”

Döntsd el, hogy te vagy önmagad, vagy a valaki? :-)

Egyébként a blogom alapján képed van rólam, nekem rólad nincs. De a megjegyzésed alapján nem is vagyok rá kíváncsi.

Névtelen írta...

Szia Sanyi!

Nem tudom mivel sikerült megsérteni, de az egyértelmű, hogy tökéletesen félreértettél.

Nem, ismétlem, NEM utaltam semmire a kérdésemmel, azt hittem tudsz konkrét házi praktikát ajánlani a regeneráció fokozására, ami által képes vagy ezt az edzésmennyiséget elvégezni. Irigységem nem rosszindulatú, hanem elismerő volt.

Belles körökben egyre inkább dívik a gyakoribb, minimalistább edzés, ami az hosszútávú munkát teszi lehetővé. Te is írtad, h ebbe az irányba mozdulnál el, én csupán erre írtam - megint csak rosszindulat nélkül -, hogy ez bizony, látva a melót, nem sikerült. :)

És, ha visszaolvasod láthatod, bemutatkoztam, nem maradtam névtelen, függetlenül attól, h nincs fiókom.

További jó edzést!

Üdv
Tibi

Sanyi, a magyarázkodó gyerek írta...

Hali!

Elnézést kérek, ha félreértettelek, de bizony az írás már csak ilyen.

A névtelenséget arra értettem, hogy számomra egy Tibi aláírás ugyanolyan semmitmondó, mintha alá sem lenne írva.
Hiszen nem vezetsz blogot, nem látom, hogy egyáltalán edzel-e vagy csak szemlélődsz.
Nem tudom hogyan nézel ki, van-e rajtad valami izomkezdemény vagy csak szeretnéd hogy lenne.
Megteszel-e érte a lehetőségeidhez képest mindent vagy csak gyakorolsz...
Ezért írhatsz bármilyen nevet, nekem névtelen maradsz. Nem foglak jobban ismerni. Azt hiszem ez így már érthető.

Az edzéseim számomra nem megterhelőek, hiszen akkor nem tudnám őket napról-napra, hétről-hétre végezni. Egyszerűen ennyit bírok.
Az előző megjegyzésemben is írtam: évek óta edzek, azért egy szintet már elértem, nem szabad összevetni az edzettségi állapotomból adódó teherbírásomat egy másik golyóssal. Pláne nem egy kezdővel vagy egy műkedvelővel. Igaz hogy hobbim a sport, de vannak benne céljaim és szeretem csinálni. Mert ez a hobbim. És nem csak egy elfoglaltság.

Ezért van a szlogenem is: „Önmagad vagy a mérce, mert...”

Éppen ezért nincs különleges regenerációs titkom sem, mert nincs rá szükségem. Nem terhelem túl magam, mert akkor nem tudnék edzeni. Az meg rosszul esne :-)

Az edzéseimben leírt gyakorlatsorok számomra a „nem terhelem túl magam” szinten vannak. Nem is szeretek a végső határokig elmenni, mert minek.
Ezt a szintet bárki elérheti, ha nem csak nyávog és a gyakorlás szó mögött valós edzésmunka is van, nemcsak pinalegyezés. Az eredmények nem jönnek maguktól, azért meg kell dolgozni. Hosszú évek alatt.

Persze nem szabad elfelejteni, hogy természetesen megfelelően étkezem (hústornyok és zöldség-gyümölcs hegyek), van külső vitaminpótlásom is, sőt munkámból adódóan sokszor délben is le tudok dőlni 15-20 percre aludni. No meg én ülőmunkát végzek, semmilyen fizikai, de még szellemi stressz sem ér a munkám során, tiszta rutinmunka az egész. így az sem megterhelő. (Mondjuk nem is leszek belőle sose milliomos, valszeg itt a panelben fogok megöregedni.)
Hétvégente rendszeres úszom, szaunázok és a masszázst sem vetem meg :-)

Ennyi. Ha ez titok, akkor most már nem az.

A belles körökben dívó minimalista edzéseket nem ismerem, én nem mozgok ilyen körökben. Nem is érdekel, hogy ki milyen semmirevaló mozgolódástól várja, hogy erősebb vagy kitartóbb lesz. MERT NEM LESZ.
Évekig ugyanazt a gyakorlásnak nevezett semmit végezve soha nem jut ötről-hatra. Mindenféle gyakorlatot össze-vissza végezve nem lehet eredményeket elérni.
Ajánlom Pavel: A kettlebell visszatér könyvét a szűk fókuszról.

Az edzések keménységére még visszatérve: ajánlom Kovács Lacee edzéseit, na azok kemények. Egy-egy videós gyakorlatnál látszik, hogy mennyire komolyan veszi őket. Az példamutató edzés. Szűk fókuszú, célorientált és brutális.

Az én kis létráim és a 3x10 perces szösszeneteim csak egy panelöcsi golyózásai.

Névtelen írta...

Köszönöm a korrekt választ.
Respect.

Üdv
Tibi