szombat, december 01, 2012

Könnyű: Uszoda extrával

Ma uszodai kirándulás, de nem a szokott időben mentem, hanem később. Ismét bemerészkedtem a konditerembe a minimalista edzésért:
  • Evezés padon rúddal: 5x60kg, 5x80kg, 5x90, 5x100kg, 5x110kg
  • Fekvenyomás: 5x60kg, 5x80kg, 5x100, 5x110kg, 5x120kg
  • Evezés csigán: 20x(összes lap + 10kg)
  • Nyomás ferdepadon kézisúlyzókkal: 20x(30kg - 30kg)
  • 1 kör szauna
  • 40' úszás: gyors és hát váltakozva, de 40' után meguntam a kerülgetést
  • 2 kör szauna: közben tenyérdörzsike
Keresek még egy hátgyakorlatot a fekvenyomás mellé. Most az evezést próbáltam ki rúddal, megtámasztott testtel. Hát nemtom, nagyon izoláló szaga volt. Lehet maradok a szumó elemelésnél, de nem piramisos 5x5 lesz, hanem egy gyakorló súllyal végrehajtott 5x5. A szumó stílus nagyon jól dolgozza a lábakat is.
A fekvenyomás is egy puhatolózó gyakorlat volt, azért látszik, hogy önmagában a kettlebell kissé hanyagolja ezt a területet. Bár az is igaz, hogy utoljára januárban nyomtam fekve (szűk 11 hónapja) és akkor pont ugyanennyit nyomtam :-). Úgyhogy nem hanyagolja, hanem konzerválja. Nem mindegy...
A két erőgyakorlat végén egy-egy majdnem maximális ismétlésú gyakorlat, hogy kellemesen bedurrantott izomzattal tudjak a medenceparton sétálgatni le-fel-le-fel :-)

A termi rész után a szokott uszodai program, de rövidített úszással, mert sokan lettünk hirtelen: későn mentem. Vagy sokáig sétálgattam a parton...

Holnap vasárnap és családi masszázs egy házhoz járó masszőrtől. Olyan olcsó, hogy egyszerűen bűn kihagyni.

2 megjegyzés:

Zsolti írta...

Sanyi,

gyúrunk vazze? :) Örülök, hogy visszatértél, annak ellenére, hogy mondtad, nem fogsz többet gyúrni.

Azért azóta néhány fekvőtámaszt is csináltál, lehet, azok is számítottak valamit.

Lassan beszedem ezt a Zaldiart. Láttam, a te kombóid vénykötelesek. Ez a doki nagyon be van táblázva, két hét múlva megyek átvilágításra, utána meg néhány napra rá láttamozásra. Akkor ki fog derülni, miről van szó. Nem golfkönyök, azt mondta. Ha valóban gyulladás, akkor megpróbálom rábeszélni a kombódra.

Jó edzést kíván,

- Zsolti

Sanyi, az okoskodó gyerek írta...

Az igazi gyúrás a fekvenyomás - bicepsz páros papucsban, félmeztelen, vastag fuxszal.
Ma nem volt bicepsz. A fux meg otthon maradt. Majd a jövő héten!

Amúgy nem tértem vissza, de könnyű napnak pont jó egy ilyen két gyakorlatos, piramis jellegű, rudas móka az úszás előtt.

Ja, tényleg, a fekvőtámaszok tuti ludasak a konzerválásban, ezért sem akarok ismétlésszámban feljebb menni, a fegyenc 20 ismétléses adagjai adják a középtávú terhelést.

Az általam használt gyógyszerek természetesen vénykötelesek, hiszen orvos írta fel annak idején őket őket.
Diphrofost injekciót kétszer kaptam a könyökízületbe (egyáltalán nem fájt) a diclacot pedig el kellett szednem, minden nap egy szemet asszem vagy két-három hétig.
És ennyi. A fájdalom megjelenés után (ami egyik napról a másik napra jött és iszonyatos volt) egy hónapra már edzettem. (guggoltam, felhúztam, a direkt könyökmunkát még egy hónapig kerültem)
De nekem valóban teniszkönyököm volt, ami ugyanúgy egy gyulladásos folyamat, mintha csak szimplán a szalagok vannak begyulladva.

Most sem értem, hogy a doki miért csak fájdalomcsillapítót ír egy gyulladásos folyamatra. Mondjuk itt Szobin elég sok olyan reumatológus orvos van, akik a sportsérülésekben is otthon vannak, én meg egyből a főorvoshoz mentem magánrendelésre. És nem is húztam vele hónapokig...

Keress egy hozzáértő dokit!