szerda, szeptember 15, 2010

Fogáserő és nagygolyós Héron

Ma a fogáserősséget párosítottam egy hosszabb, teljes testes MetCon-nal:
  1. Bemelegítés

    I. rész: Fogáserő, Atlasz-készlet

  2. "A 6. már aerobik": 5 kör
      Rolling Thunder emelés (2-2)x65kg - összeláncolt kézisúlyzókkal
      Kézisúlyzó emelés (szélső tárcsa): (16kg-16kg, majd 14kg-14kg)x(ameddig megy)
      Gripper: Jobb kéz - 5x(CoC2,5); Bal kéz - 5x(CoC1,5)

    II. rész: Teljes testes MetCon

  3. Héron mértékadó: 3x(10 perc)x@40 - 31perc

  4. SMR
A fogáserőben most csak 3 gyakorlat volt, de emeltem mind a kézisúlyzó tartásban, mind az RT-emelésben a súlyokon.
A kézisúlyzónál bepróbáltam a 16kg-os súlyzót: itt a szélső tárcsa jóval nagyobb átmérőjű, mint a 14kg-osnál, így most mindkettőt beraktam egymás mögé, hogy érezzem a különbséget.
Az RT-nél mindössze egy 5kg-os súlyzót láncoltam a szokott 2x30kg mellé + nagyobb lánc, így már majdnem 68kg az egész cucc. Ballal az utolsó körökben már rá kellett segíteni.

Az edzés gerince egy teljes testes MetCon volt (ha már szerda). Egy kör felépítése:

  • 20 húzódzkodás (akár kevés lendülettel) - ez ma 15+5-ös részletben volt meg
  • 10-10 snatch @40
  • 10-10 padlónyomás @40
  • 20 guggolás @40, a golyót két kézzel magam előtt tartva
  • 20 swing @40

    Most @40-nel nyomultam végig (persze volt egy @24-es bemelegítő kör és néhány ismétlés @32-vel is minden gyakorlatból) illetve minden 10 percben kezdtem el egy újabb kört.
    Az elsőnél még 4 percem maradt pihenni (megy ez, mint az ágybasz@rás - gondoltam hót optimistán), aztán már csak 1,5 perc, végül pedig már egy szűk perccel kicsúsztam a 10 percből. Azért az utolsó körben már látszott, hogy a @40 pusztítja az erőt... :)

    Egyébként visszanézve a @40-nel bő másfél éve 2-2 padlónyomás ment úgy, hogy önmagában volt a gyakorlat, azaz pihenővel előtte. Most meg egy @40-es összetett kombóban egyhuzamban 10-10 nyomás. Lehet erősödtem? Pedig akkor sem éreztem magam gyengének, vagy csak az arcom volt nagy? :) Vagy most nagy? :))
    Á, inkább csak a golyóból kopott le egy réteg vas...

    Ma megint volt ócsó kínai vásár a művházban, így beszereztem 5 franciát és 5 magyart mindössze egy ezresért. Gyakorolni jó.

    Nagy leárazások vannak a TacTicalban, csak sajnos semmi olyan, ami nekem hiányzik. Pedig egy Elite @40-nek még lenne itt hely. Meg egy szabványos Rolling Thunder is jól jönne, mert lassan elérem azt a súlyt, amivel már lehet rajolni, de ahhoz eredeti RT kellene.

    Holnap pihinap.
  • Nincsenek megjegyzések: