péntek, július 17, 2009

CP de nem létra + Tabata


Már a múltkori C&P-létránál elhatároztam magam, hogy tartok egy @32-es C&P-t. Egyrészt kell egyszer-egyszer kisebb súly is, másrészt kissé rá akartam menni az intenzitásra. Na, az sikerült:
  1. Bemelegítés

    I. rész: Erő, erőállóképesség

  2. C&P + Húzódzkodás: 5x(3x(5-5)@32+5x@12), az egyes gyakorlatok közt 50-55mp pihenő. Összesen 42 perc

    II. rész: Erőállóképesség

  3. Tabata Swing: 8x(20/10)@40, összesen 128db swing

    III. rész: Fogáserő

  4. Erőkar-tégla: 3x(6-6), másra most nem volt időm
Összesen 75-75 C&P volt, közte 25 húzódzkodás. A legalacsonyabb is magasabban volt, mint az állam. (Ja, az meg én vagyok...)
Ezt máskor is fogom végezni a @32-vel, csak több lesz közte a húzódzkodás, és kissé kevesebb a C&P. Így a kettő együtt nagyon komoly teljes test edzés, pláne, ha még a guggolást is beleraknám. Majd kigondolom.

A Tabata hozta a diszkrét báját, fogáserősségben tárcsás gyakorlatokat akartam, de már nagyon szorított az idő - Bazsit pontosan kell vinni az uszodába - így "csak" erőkar tégla maradt. Az is szép...
Így is az uszodában zuhanyoztam, jó hosszan a gyógyvízben. Úszni már nem volt időm, mert ma a kezelések is hamarabb kezdődtek. Tiszta rohanás volt.

Ma vettem fel az utolsó kezeléskupacot, a jövő hét utáni héten folytatom. A gyógytornász gyakorlatokat folyamatosan végzem. (Nagyon komolyan elfáradtam ma is, persze két nézőm is volt. Kellettek is, mert ketten nyomták, tartották az egyik gyakorlatban a térdemet. Mindenki lefőtt...)

A lábemeléseket, tartásokat sokszor hasizomból oldom meg, de ezek azonnal látszanak az izmokon: könnyen észre lehet venni minden kompenzálást. Már teszi is a kezét rá és beszélnem kell, azaz alacsonyabb szintre kell hozni a feszítést. Mondtam is neki, hogy ha ezt egy RKC hallaná... Illetve ha ezt mondjuk MP közben tenném, akkor összecsuklanék, mint a colostok.

Testépítő szemmel (csak nem tudom levetkőzni) azért a kettlebell vitathatatlan érdeme a mostani has- és törzsizomzatom. Sokkal erősebb, látványosabb, mint valaha, amikor külön edzettem rá a haskörökkel.
A mélysége nem akkora, azaz nem olyan kiugróak a kockák, inkább sokkal szélesebbek, terjedelmesebbek. A oldalsó hasizmok, a fűrészizmok, a négyszögű ágyékizmok ellenben fejlettebbek, a sok állva nyomásnak, cleannek hála.

A hasköröket egyébként teljesen elhagytam, valójában felesleges gyakorlatoknak bizonyultak és sok időbe kerültek. Ha ezt 10 évvel ezelőtt mondja valaki, kinevetem.
A C&P, a swingek, a snatchek, a hídtartás stb. messze jobb eredményt hoz, mint akármennyi felülés, lábemelés. Legalábbis nálam.

A bal lábhajlító izmok 2 hét után erősebbek lettek, mint a jobb. (ennyire gyengék és alul edzettek voltak, hogy 2 hét meló látványos különbséget hozott)
Lelkemre is kötötte, ezeket most már külön edzeni kell! Szerinte a sérülés is alapvetően az egyensúly felbomlásából származott, azaz a hajlítók edzettsége, ereje messze alatta volt a feszítőkének és a közelítőkének. Ebben bizony igaza van.

Délután strand.

Nincsenek megjegyzések: