csütörtök, július 16, 2020

Új program: Húzások

Pár nap pihi után megvettem az újabb éves bérletet (96€/hó, havi banki utalással kell fizetni, így a legolcsóbb), ami korlátlan teremhasználatot, fürdőt és szaunát tartalmaz. Valójában még vasárnap (07.12-én), csak most mentem először.

Edzésügyileg programot váltok: a könnyű erőre (és főleg az állandó fix gyakorlatokra) ráuntam. A fejlődés is megállt, ideje más programra rátérni. Március elején kezdtem, a karantén és terembezárás miatt nagyon kapórai is jött, hiszen sokáig csak itthon tudtam edzeni. Szűk 4 és fél hónap alatt 65 edzésen követtem a programot. Végig nagy súlyok, korlátozott ismétlésszám és szűk gyakorlatkupac jellemezte. Jó volt, szép volt és főleg hasznos is volt, de kell most már az új kihívás.
Mától visszatérek egy ideig a testépítő jellegű edzésekhez. Mérsékelt illetve közepes terhelés, 5x5 (fix súllyal iletve felmenő rendszerű) illetve 2x3x(10-14) ismétléses sorozatok. Mivel 60-70%-os terheléssel fogok dolgozni, ezért nagyon kevés pihenőt tartok a sorozatok között. Végig nagyon pörgős lesz az edzés, no meg persze testrészek szerinti bontás. Ez már nagyon-nagyon régen volt, úgy érzem, teljes testes edzések után jót fog tenni. Az új program mellett kicsit visszafogom a táplálkozást is, (jelenleg 104,1 kg vagyok), meglátjuk mire jutok.

Ma a háttal és az alkarral kezdtem:
  • Bemelegítés, gimnasztika: 10 perc
  • Swingpiramis(@32 + @36 + @40): 3x(10 + 10 + 10)
  • DuplaClean: 2x5x(2x@24), 2x5x(2x@28), 5x(2x@32)
  • Húzódzkodás FG-n: 5x5 (háromféle fogást variáltam)
  • Döntött törzsű evezés rúddal (minden ismétlés padlóról indítva): 3x5x80kg, 2x5x90kg
  • Felhúzás (minden ismétlés padlóról indítva): 5x60kg, 5x90kg, 5x120kg, 2x5x150kg
  • Egykezes evezés kézisúlyzóval: 2x(20-20)x45kg
  • Függeszkedés variációk: 2x1 perc sima illetve 2x30mp FG-s
  • Kézisúlyzó görgetés a tenyéren (állva): 3x(4-5)x20kg, durva tud lenni :-)
  • GridX + Nyújtások: 10 perc
  • Szauna: 1 kör kristály, tóban úszás, melegvizes punnyadás, váltózuhany
Ennyike.
Edzés elején egy kis lendítéskupac ez jól felpörget és bemelegíti a törzsizmokat. Aztán 5 gyakorlat a hát különféle izomcsoportjaira, majd két gyakorlat alkarra. Azért is a hát után raktam be az alkart, mert a függeszkedések egyben jól le is nyújták a hátizmokat illetve tehermentesítik a derekat.
A tényleges munkarész belefért egy órába, erre ügyelni is fogok, hogy ne lépjem túl a 60 percet. Sehol nem használtam gépeket, de lehet majd beiktatok egy-két gépes gyakorlatot is, bár nem szeretem őket. No meg itt a teremben csak nagyon-nagyon alapok vannak, amik ráadásul nem is igazán hasznosak. Sajnos ez nem egy profin felszerelt terem.
Egy kör szauna a végén és kész.

Holnap péntek.

Nincsenek megjegyzések: